
kanald.ro
Unde te poți programa pentru eliberarea cărții de identitate
Social
Vezi unde te poți programa pentru eliberarea cărții de identitate și care sunt pașii pe care trebuie să îi faci.
În cazul în care actul de identitate expiră curând, vezi care sunt pașii și unde te poți programa pentru eliberarea cărții de identitate.
Buletinul sau cartea de identitate este documentul eliberat de autoritățile române care face dovada identității, domiciliului și cetățeniei române a titularului.
Pentru eliberarea actului de identitate, programarea pentru eliberarea actului de identitate se face la Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date, subordonat Ministerului Administrației și Internelor. Astfel, persoana trebuie să se prezinte la ghișeu cu cererea de eliberare a buletinului, precum și cu o serie de alte documente.
Cartea de identitate are valabilitate de 4 ani, 7 ani, 10 ani sau permanentă, în funcție de vârstă, astfel:
După programarea la Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date trebuie să în vedere actele de care ai nevoie.
Citește și: Acte necesare succesiune 2023: Vezi cum poți deschide succesiunea și care sunt documentele de care ai nevoie
Unde te poți programa pentru eliberarea cărții de identitate
[Sursa foto: PixaBay]Pentru eliberarea actului de identitate există și o listă de acte necesare de care ai nevoie:
Citește și: Acte necesare divorț 2023. Vezi care sunt documentele de care ai nevoie atunci când depui cererea de divorț
Unde te poți programa pentru eliberarea cărții de identitate
[Sursa foto: PixaBay]Pentru schimbarea actului de identitate ai nevoie să faci dovada adresei de domiciliu, care se poate face cu unul dintre următoarele documente:
a) acte încheiate în condițiile de validitate prevăzute de legislația română în vigoare;
b) declarația scrisă a găzduitorului, persoana fizică sau juridică, de primire în spațiu, însoțită de unul din documentele prevăzute la lit. a);
c) declarația pe proprie răspundere a solicitantului, însoțită de nota de verificare a polițistului de ordine publică, prin care se certifica existenta unui imobil si faptul ca solicitantul locuiește efectiv la adresa declarată, pentru persoana fizica ce nu poate prezenta documentele prevăzute la literele a) si b). Pentru minorii și persoanele fizice puse sub interdicție, declarația se dă și se semnează de către părinți sau de către reprezentanții lor legali;
d) documentul eliberat de primarii, din care să rezulte că solicitantul sau, după caz, găzduitorul acestuia figurează înscris în Registrul agricol.
Aceștia sunt pașii pe care trebuie să îi faci pentru eliberarea actului de identitate, de la programarea la Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date, până la actele necesare și sumele care trebuie achitate.
Surse- e-juridic.mnager.ro, euronews.ro