
kanald.ro
Bani
Părinții din România trebuie să știe că statul le poate oferi această posibilitate.
Guvernul vine în ajutorul părinților prin tichetele de creșă. Acestea sunt acordate lunar angajaților, iar scopul lor este de a acoperi parțial sau integral taxele de creșă sau servicii de educație antepreșcolară. Sunt disponibile doar electronic și pot fi utilizate exclusiv pentru această plată.
Ministerul Muncii anunță proiectul de Ordin privind stabilirea valorii sumei lunare indexate care se acordă sub formă de tichete de creșă pentru semestrul II al anului 2025.
„Tichetele de creşă sunt bilete de valoare care se acordă, lunar, angajaţilor care nu beneficiază de concediul şi de indemnizaţia acordate pentru creşterea copilului în vârstă de până la 2 ani, respectiv de până la 3 ani în cazul copilului cu handicap”, potrivit
Legii nr. 165/2018.Acest ajutor poate fi utilizat atât la creșe, cât și alte unități de educație timpurie sau bone care își exercită profesia conform Legii nr. 167/2017.
Citește și: Vești bune pentru o categorie de români! Salariul minim pe economie ar putea crește începând cu anul 2026
De menționat este și faptul că angajații care beneficiază de stimulent de inserție pot să primească și acest ajutor, singura mențiune este că de tichete beneficiază doar unul dintre părinți.
„Suma individuală sub forma tichetelor de creşă se acordă, conform art. 18 alin. (1) din lege, pentru acoperirea parţială sau integrală a taxelor de creşă reprezentând contribuţia lunară a părinţilor/reprezentanţilor legali la suportarea cheltuielilor pentru copiii înscrişi în creşe sau alte unităţi de educaţie timpurie antepreşcolară publice, potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.252/2012 privind aprobarea Metodologiei de organizare şi funcţionare a creşelor şi a altor unităţi de educaţie timpurie antepreşcolară, sau, după caz, a contravalorii serviciilor prestate de unităţi de educaţie timpurie antepreşcolară private sau de bone şi se suportă integral de către angajator ”,
a) cerere pentru acordarea tichetului de creşă;
b) actul doveditor eliberat de creşa/entitatea asimilată acesteia la care este înscris copilul; se eliberează, de regulă, de către creşă/entitatea asimilată acesteia, la solicitarea părintelui/tutorelui care are înscris copilul; angajatorii, împreună cu organizaţiile sindicale legal constituite sau cu reprezentanţii
salariaţilor, după caz, pot stabili ca solicitarea să fie adresată de către angajator, pe baza situaţiei nominale a angajaţilor care au copii înscrişi la creşa/entitatea asimilată;c) documente care să ateste calitatea de părinte, respectiv certificatul de naştere al copilului, în cazul părinţilor naturali, sau hotărârea judecătorească de încuviinţare a adopţiei, în cazul copilului adoptat;
d) documente care să ateste calitatea de tutore, respectiv hotărârea judecătorească de instituire a tutelei sau, după caz, dispoziţia autorităţii tutelare;
e) declaraţie pe propria răspundere că celălalt părinte sau, după caz, tutorele nu beneficiază de tichete de creşă, de concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copilului în vârstă de până la 2 ani, respectiv de până la 3 ani, în cazul copilului cu handicap, prevăzute de OUG nr. 111/2010;
f) alte documente solicitate de angajator, după caz, potrivit regulamentului intern.