
kanald.ro
Adelina Pestrițu și Dorian Popa
Vedete
Influencerii bine cotați din țara noastră câștigă bani frumoși din campaniile de publicitate realizate în mediul online.
Meseria de influencer este visul frumos al oricărui adolescent, dar nu numai! Anual, un număr mare de tineri, de la cele mai fragede vârste, ajung să activeze în mediul online, pe TikTok sau pe Instagram, în speranța că într-o zi vor fi contactați de firme pentru a face publicitate unor produse sau servicii, contra unei sume de bani.
Ce-i drept, influencerii cu greutate de la noi din țară câștigă bani frumoși din plasarea de produse online, mai ales când vine vorba despre domeniul beauty sau lifestyle, însă în ultimii ani acest tip de servicii s-au extins atât de mult, încât reclamele de la TV au fost înlocuite cu reclamele de pe rețelele de
În topul celor mai bine cotați influenceri din țara noastră se află Adelina Pestrițu, Dorian Popa, Inna, Delia sau Andra.
De pildă, Adelina Pestrițu are în momentul de față 1,8 milioane de urmăritor pe Instagram, la care se adaugă încă circa 3 milioane pe Facebook și TikTok. Sumele pentru campanii sunt diferite, în funcție de numărul de postări
„Nu aș putea să-ți spun dacă ar fi o cifră reală sau umflată. Depinde mult de context. În cazul meu, să știi că au fost colaborări din propria inițiativă fără nici 50 de euro. Am simțit că este nevoie de aportul meu în cazul respectiv. Unele contracte sunt remunerate și cu asemenea sume, altele cu mai puțin. Altele deloc. Suma raportată la salariul minim pe economie este enormă.”, a mărturisit Adelina Pestrițu.
Prețul pentru o campanie publicitară crește sau scade în funcție de notorietatea influencerului în mediul online, de câți urmăritori are și de credibilitatea pe care o prezintă sau nu în fața fanilor. Nu este exclus, însă, ca influnecerii să aleagă să facă publicitate gratuită unui anumit produs, din mai multe motive.
În funcție de numărul de urmăritori, un influencer se poate încadra în una dintre urătoarele categorii:
Mega- influenceri și celebrități (peste 1 milion de urmăritori)- 5 000- 10 000 euro per postare;
Macro- influenceri (100.000- 1 milion de urmăritori)- 500- 5 000 euro per postare;
Micro-influenceri (5 mii – 20 mii urmăritori) și medi-influenceri (20 mii – 100 mii urmăritori)- 100- 500 euro per postare;
Nano-influenceri (1 mie – 5 mii urmăritori)- 10- 100 euro per postare., conform d emandsage.com.
Cu toate acestea, venitul unui influencer pentru o postare poate varia radical în funcție de notorietate, de cât de mult se implică, de activitatea pe care o are în mediul online, de impactul social și multe altele.
Adelina Pestrițu
Adelina Pestrițu este posesoarea firmei Space Media Production, care în anul 2022 a avut o cifră de afaceri de 1,9 milioane de lei, de circa 4 ori mai mare decât în anul precedent, conform Economica.net. Pentru a ajunge la această performanță, fosta prezentatoare TV lucrează 7 zile din 7, fiind aproape în permanență cu telefonul în mână.
„90% din timpul meu îl petrec cu telefonul în mână, fie că postez pozele pentru care am tras sute de cadre înainte, până am ales-o pe cea favorită, fie că scriu un articol pe blog, filmez un vlog, pozez pentru diverse campanii pe care le am în desfășurare sau stabilesc întâlniri cu posibili colaboratori”, a spus Adelina Pestrițu.
Și lui Dorian Popa îi merge destul de bine ca influencer și bagă în buzunar, lună de lună, sume la care mulți români nici nu își permit să viseze. Din activitatea care se desfășoară aproape exclusiv pe rețelele de socializare, artistul pornește de la 40 000 de euro- în vremuri grele, și ajunge până la 80 000 de euro pe lună, în cele mai bune cazuri.
„Fac 40.000 în cea mai proastă lună. Cea mai bună – între 70.000 și 80.000 de euro. Să moară dușmanii!”, a declarat Dorian Popa.