6 metode prin care forţezi depresia de sărbători să te ocolească

Sărbătorile de iarnă bat la uşă şi, din păcate, o dată cu ele, mulţi dintre noi sunt pândiţi de depresie. Majoritatea depresivilor au tendinţa de a-şi umple golul sufletesc cu…mâncare. Iată, însă, că există şi alte metode menite a face ca depresia de sărbători să vă ocolească.

Autor: R.L.

Dacă te copleşesc gândurile negre, nu uita că dulciurile şi carbohidraţii îşi pot îmbunătăţi starea. Evident, nu abuza de aceste alimente, pentru că sunt foarte calorice. “De asemenea, de pe masa festivă de sărbători nu trebuie să vă lipsească alunele şi migdalele deoarece grăsimile pe care acestea le conţin vă combat, cu succes, stările depresive”,explică dr. Laurenţiu Luca, directorul Clinicii PULS.

Triptofan în...meniul

festiv

Din meniul de sărbători nu trebuie să vă lipsească peştele şi carnea de curcan sau brânza. “În special somonul şi macroul sunt alimente bogate în troptofan, o substanţă ce stimulează producţia serotoninei – hormonul fericirii – ce ce va înlătura rapid starea depresivă”, susţine dr. Luca.

Ce să faci pentru a-ţi păstra optimismul:

1.. Conştientizează motivul supărării tale. Dacă nu este unul vital, atunci nu prea ai de ce să nu zâmbeşti
2. Nu te izola, ieşi cu prietenii, colegii sau cu rudele, iar starea ta se va îmbunătăţi simţitor.
3. Ajută o persoană aflată în impas şi învaţă să-ţi manifeşti recunoştinţa. Toate acestea îţi vor da o stare de bine.


4. Împodobeşte un brăduţ şi ia-ţi singur, dacă nu are cine, un cadou care să-ţi facă plăcere.
5. Ieşi la plimbare, nu te refugia pe internet.
6. Uită-te la filme de Crăciun şi mănâncă dulciuri. Astfel te vei  transpune în atmosfera aceea magică a sărbătorilor şi vei avea o stare de bine.
 

Distribuie pe:
Abonează-te pe
Clipul zilei pe WOWBIZ.RO:
Cookies