Ce alimente te ajută împotriva insomniei. Ce trebuie să consumăm pentru a adormi mai ușor

Ce alimente sunt indicate pentru un somn liniștit?

Ce alimente te ajută împotriva insomniei
Insomnia[Sursa foto: PixaBay]
Autor: Anastasia Rebeca

In articol:

Insomnia este cea mai frecventă tulburare de somn, afectând cel puțin 30% din populație de-a lungul vieții.

Un adult doarme în medie 7- 8 ore pe noapte, iar femeile, persoanele în vârstă, persoanele care lucrează în ture, pacienții cu afecțiuni medicale și psihiatrice sunt mai predispuși să sufere de insomnia.

Alimentele care te ajută să scapi de insomnie

Temperatura din cameră sau gradul de umiditate adecvat sunt aspecte ce te pot împiedica să ai un somn bun. Uneori, însă, nu doar aceste lucruri îţi provoacă insomnii, ci şi alimentaţia. Cu ce alimente putem învinge insomnia?

Migdalele

Migdalele conțin magneziu, ceea ce ajută la un somn liniștit, dar și la relaxarea mușchilor. În plus, sunt pline cu proteine, ceea ce ajută la menținerea stabilă a nivelului glicemiei în timpul somnului. Așadar, înainte de culcare, mănâncă o mână de migdale ca să îți ajuți corpul să se relaxeze.

Ce alimente te ajută împotriva insomniei
Cireșe[Sursa foto: PixaBay]

Cireșele

Aceste fructe delicioase sunt unele dintre cele mai îndrăgite fructe și sunt pline de beneficii pentru sănătate. Se pot consuma și seara pentru că au melatonină, un compus vital pentru reglarea ciclurilor de somn şi extrem de util pentru oamenii care au un program inconstant de odihnă.

Citeste si: Care sunt efectele pozitive și negative ale cafelei. Câte căni de cafea este sănătos să bem în fiecare zi

Citeste si: De ce a murit Adrian Rădulescu? Ce i-au găsit medicii în trup- bzi.ro

În plus, mineralele precum potasiul, fierul, zincul, cuprul şi manganul ajută la păstrarea unui ritm cardiac normal şi sunt elemente-cheie pentru un transport eficient al substanţelor nutritive către organele vitale.

Produsele lactate

Iaurtul, laptele și brânza conțin triptofan. În plus, sunt pline de calciul, eficient în reducerea stresului și stabilizarea fibrelor nervoase, inclusiv cele din creier. Un iaurt fără zahăr mâncat înainte de culcare te va ajuta să te bucuri de un somn liniștit.

Hameiul

Hameiul are proprietaţile sedative și se folosește sub forma de infuzie dintr-o lingură de conuri de hamei la o cană cu apă clocotită. Amestecul se lasă la infuzat timp de 10 minute, apoi se strecoară şi se bea o cană de infuzie cu o jumătate de oră înainte de culcare.

Carnea de curcan  

Carnea de curcan este ideală pentru cină datorită conținutului său de triptofan, un aminoacid, care crește producția de melatonină, un hormon extrem de important pentru promovarea unui somn de calitate. În plus, proteinele pe care le conține au capacitatea de a induce o stare de ușoară somnolență și sunt asociate cu o mai bună calitate a somnului.

Peștele gras

Somonul, tonul, păstrăvul și macroul conțin vitamina D și acizi grași omega-3, care ne pot proteja împotriva bolilor de inimă și mențin creierul în formă.

Combinația de acizi grași omega-3 și vitamina D din peștele gras are potențialul de a spori calitatea somnului, deoarece ambele cresc producția de serotonină, un neurotransmițător, denumit și „hormonul fericirii” care reduce anxietatea și reglează somnul.

Kiwi

Fructul Kiwi reprezintă o sursă foarte bună de serotonină, o substanță care stimulează somnul. Conform unui studiu, kiwi contribuie la un somn mai odihnitor și crește numărul de ore total de somn. În plus, kiwi te ajută să adormi mai ușor, să nu te mai trezești pe parcursul nopții și să ai un somn profund.

Ce alimente te ajută împotriva insomniei
Ceai de mentă[Sursa foto: PixaBay]

Ceaiul de mentă

Ceaiul de mentă are o puternică acţiune antistres. Dacă este băut înainte de a merge la culcare, relaxează corpul şi ajută la inducerea stării de somn. Menta diminuează simptomele cauzate de anxietate şi stres şi stimulează sistemul imunitar deoarece este bogată în nutrienţi precum fosfor, vitamina B şi calciu. În plus, este un remediu eficient pentru îmbunătăţirea digestiei şi ameliorarea afecţiunilor digestive.

Citeste si: 7 salate fresh de vară pe care le poți savura în orice moment al zilei

Ceaiul de mușețel

Efectul calmant al ceaiului de mușețel se datorează apigeninei, un antioxidant care se regăsește din belșug în infuzia de mușețel. În plus, apigenina influențează activitatea anumitor receptori din creier, ceea ce poate duce la reducerea stării de anxietate și la stimularea somnului.

Distribuie pe:
Galerie foto  Urmatorul articol
Abonează-te pe

Citește și:

MERS-CoV este noul pericol global. Se anunță o nouă pandemie?

Scenele unei crime au devenit virale pe TikTok! Cum a putut fi publicat pe platformă: „A fost editat în aşa fel încât să poată fi postat”

Bancul zilei. Un oltean decide să sară cu parașuta. Sare din avion, dar nu i se deschide paraşuta...

Dana Budeanu, previziuni despre următorul val de Coronavirus

"Moartea ne bate la ușă!" MOLIMA cumplită care tocmai a lovit sute de mii de oameni

IMAGINI INTERZISE! Andreea Esca și fiica ei Alexia au pozat GOALE! Fotografiile sunt pe tot internetul: "Valeleuu valeleuu"

Bomba din filmele pentru adulți. Theo Rose a făcut marea dezvăluire

Clipul zilei pe WOWBIZ.RO:
Cookies