Ce trebuie sa stii despre consumul de fructe atunci cand vrei sa slabesti

Indiferent daca vrei sa slabesti sau nu, consumul de fructe este recomandat de catre medicii specialisti.

Distribuie pe:

Autor: A.M.

Indiferent daca vrei sa slabesti sau nu, consumul de fructe este recomandat de catre medicii specialisti, deoarece au un continut ridicat de vitamine, minerale si antioxidanti, care produc numeroase beneficii asupra sanatatii. Chiar daca fructele sunt alimente sanatoase, nu inseamna ca le poti consuma in exces, ci trebuie sa tii cont de continutul lor caloric si de zaharul din compozitie.

Afla, din articolul pe care l-am pregatit pentru tine, cand este recomandat sa mananci fructele si ce trebuie sa stii despre continutul lor de zahar, astfel incat sa nu dauneze sanatatii.


Este important sa obtii deficit caloric pentru a slabi

Unul dintre cele mai importante aspecte de care trebuie sa tii cont atunci cand vrei sa scapi de cateva kilograme in plus tine de obtinerea deficitului caloric. Necesarul zilnic de calorii inseamna cate calorii este necesar sa consumi pe timpul zilei, acesta fiind influentat de sex, varsta, greutate sau de nivelul de activitate fizica pe care o incluzi in rutina ta saptamanala.

Pentru a crea acest deficit caloric, va fi nevoie sa reduci necesarul zilnic de calorii: micsoreaza portiile, bea multa apa si fa cat mai multa miscare, astfel incat sa pierzi in greutate in timp util, fara prea mult efort. Cu ajutorul specialistilor din cadrul salii de fitness Bodyshape Transformation, desi nu ai mai facut sport de mult timp, te vei distra pe cinste, in timp ce scazi in greutate.

Antrenamentele la acest tip de sala de fitness se pot personaliza in functie de varsta si abilitatile tale fizice, astfel incat tu sa te simti confortabil, facand miscare in propriul tau ritm. In plus, cu planul de nutritie pe care il vei avea la dispozitie, vei pierde mai multa grasime si vei avea mai multa energie, in fiecare zi.

Valorile nutritionale ale celor mai consumate fructe

Fiindca fructele sunt alimente sanatoase, pe care abia astepti sa le consumi zilnic, trebuie sa cunosti care sunt valorile lor nutritionale, astfel incat sa beneficiezi de un aport caloric redus:
Curmalele, bogate in fructoza si glucoza, au un aport caloric mare, de 287 kcal/100g, fiind surse de vitamine precum calciu, potasiu si fibre. 3 curmale ofera aproximativ 18g de fructoza si 21g de glucoza.
Strugurii sunt deliciosi, insa sunt la fel de bogati in calorii, avand 72 kcal/100g. Acestia activeaza tranzitul intestinal, reprezentand o sursa extraordinara de vitamine.
Bananele au un aport caloric mare, de circa 90 kcal/100g, fiind o sursa buna de carbohidrati, fier si vitamina A.

Alte fructe extrem de gustoase prezinta urmatoarele valori nutritionale:
marul golden: 74 kcal;
coacazele, in proportie de 50g: 43 kcal;
capsunele, in proportie de 20 g: 60 kcal;
100 g de ananas: 50 kcal;
o portocala: 90 kcal;
o felie de pepene rosu: 92 kcal.


Ce trebuie sa stii despre continutul de zahar din fructe

In functie de tipul lor, fructele contin glucoza si fructoza, cea din urma reprezentand un zahar simplu, care nu trebuie consumat in cantitati mari. Efectele negative ale consumului exagerat de zahar pot fi: obezitatea, discfunctiile renale si cardiovasculare si cresterea glicemiei. Acest lucru nu inseamna ca nu trebuie sa mananci fructe, ci sa stabilesti, cu grija, fiecare portie zilnica.

Cu toate acestea, spre deosebire de zaharoza, fructoza este digerata mai lent, fiind indicata chiar si pentru diabetici, deoarece poate fi de ajutor in reglarea glicemiei. Desigur, fructele dulci, asa cum sunt ciresele, ananasul sau piersicile contin mai mult zahar decat un avocado sau o lamaie.

Trebuie sa stii ca si cele mai acre fructe contin o cantitate redusa de fructoza. De exemplu, in timp ce o lamaie are aproximativ 2 g de zahar, un lime va avea 1 gram. Pentru diabetici sau persoane care se afla la dieta, sunt ideale fructele sarace in zahar, chiar daca gustul usor acru al acestora poate provoca neplaceri.

Cand este recomandat sa consumi fructele

Intrebarea care se regaseste des pe buzele celor care vor sa slabeasca este urmatoarea: Cand este indicat sa consum fructe? Ei bine, cea mai potrivita parte a zilei pentru a consuma fructele preferate este dimineata, dupa ce ai baut doar un pahar cu apa. Acest lucru va avea efecte benefice asupra organismului, oferindu-i energia necesara pentru a duce toate sarcinile la bun sfarsit.

Mai mult decat atat, datorita antioxidantilor din compozitie, fructele ajuta corpul sa scape de efectul daunator al radicalilor liberi asupra organismului. Poti sa mananci fructe si la pranz, dar tine cont de faptul ca in a doua parte a zilei, metabolismul incetineste, astfel ca fructele vor creste glicemia si va aparea senzatia de foame.

Este recomandat sa consumi fructe si ca gustare intre mese, deoarece acestea se digera rapid si absorb toti nutrientii, pentru ca organismul sa beneficieze de ei din plin. Daca faci sport, poti sa consumi fructe inaintea unui antrenament, deoarece acestea iti ofera energie si te ajuta sa faci efort, fara sa obosesti rapid.

Dupa antrenament, poti manca o banana sau un mango, pentru a reechilibra organismul. In timpul unei cure de slabire, ai posibilitatea sa mananci fructe inainte de masa, pentru ca iti ofera o senzatie de satietate si nu vei fi tentat sa mananci mai mult decat trebuie.

Nu manca niciodata fructe seara! Orice tip de fruct iti poate tulbura somnul si va fi greu de digerat, provocand disconfort.

Pentru o viata sanatoasa, fa-ti un obicei din a manca fructe zilnic, deoarece sunt gustoase si sanatoase. Atunci cand vrei sa slabesti, ai grija sa reduci consumul exagerat, pentru ca fructele contin cantitati importante de zahar. Mai mult decat atat, este recomandat sa nu combini fructele intre ele, pentru a nu ingreuna procesul de digestie.

 


Clipul zilei pe WOWBIZ.RO:
Setari de confidentialitate