WowNews logo WOWnews
Stories
Compensarea la pompă a prețurilor la carburant, o măsură eficientă sau praf în ochi pentru români?! Analistul economic Adrian Negrescu explică ce impact ar avea și ce soluții pot fi aplicate | EXCLUSIV

Stiri

Compensarea la pompă a prețurilor la carburant, o măsură eficientă sau praf în ochi pentru români?! Analistul economic Adrian Negrescu explică ce impact ar avea și ce soluții pot fi aplicate | EXCLUSIV

Plafonarea prețurilor la carburant a fost unul dintre subiectele firbinți din România, valul de scumpiri afectând cetățenii și generând nemulțumire în rândul șoferilor. Jurnaliștii WOWbiz.ro au discutat cu analistul economic Adrian Negrescu despre efectele pe care le-ar putea avea o astfel de măsură.

Coaliția de guvernare a avut o întâlnire pentru găsirea unor soluții privind prețurile la carburant.  Astfel, aceștia au decis compensarea parțială a prețului la pompă, timp de 3 luni. Compensarea ar urma să fie în sumă fixă, nu procentuală.

Una dintre măsurile luate în calcul a fost și plafonarea prețului la carburant, măsura fiind propusă în coaliția de guvernare. Jurnaliștii WOWbiz.ro au discutat cu analistul economic Adrian Negrescu despre ce impact ar fi putut avea plafonarea, atât asupra românilor, cât și a benzinarilor din țara noastră.

Citeste si: Gabriela Cristea a ajuns cu fiica ei la spital, chiar din timpul petrecerii de aniversare a celei mici. A lăsat invitații și a plecat de urgență. “Recuperarea este de lungă durată.”- kfetele.ro

Ce soluții are în față Guvernul pentru criza prețurilor la carburanți

Analistul economic Adrian Negrescu atrage atenția asupra faptului că soluțiile aflate pe masa Guvernului, în criza carburantului, era „imposibile”.

Acesta ne-a explicat că existau trei soluții pe care guvernanții le-ar fi putut lua în calcul, plafonarea nefiind, pe termen lung, o variantă optimă pentru români.

Citeste si: Ungaria, un model pentru România în privința plafonării prețului benzinei? Cum s-ar putea impune măsura la noi?| EXCLUSIV

Statul are pe masă trei soluții pentru prețul carburanților, din păcate toate cu efecte negative. Prima este să nu intervină deloc și să lase piața să se autoregleze.

Cine își permite să cumpere. Cine nu, lasă mașina acasă. La fel ca la energie, unde cei care consumă peste 300 kwh pe lună plătesc prețul pieței, și aici se poate ajunge în același punct.

A doua este reprezentată de o plafonare apretului la 7 lei și plata către benzinari, a diferenței de preț (aprox 9-10 miliarde în funcție de evoluția prețului petrolului și a consumului).

Cea de-a treia soluție este reprezentată de reducerea TVA de la 19 la 5% și a accizei cu 50%.

Și aceasta a doua variantă va costa tot 10 miliarde lei, așa cum estima recent MFP”, a explicat analistul economic Adrian Negrescu, pentru WOWbiz.ro.

Compensarea la pompă a prețurilor la carburant, o măsură eficientă sau praf în ochi pentru români?! Analistul economic Adrian Negrescu explică ce impact ar avea și ce soluții pot fi aplicate | EXCLUSIV

Pompa de benzină și motorină

[Sursa foto: PixaBay]

Compensarea prețurilor la pompă, o soluție sau nu?!

Analistul economic Adrian Negrescu atrage atenția asupra faptului că noua măsură decisă de guvernanți, compensarea prețului la pompă este poată „cea mai ineficientă soluție”.

Compensarea este probabil cea mai ineficientă soluție.

Nu duce la scăderea semnificativă a prețurilor și rămâne acceași problemă. De unde bani? Cum vor fi plătiți banii către benzinari?

Citeste si: „Legea anti-speculă este o struțo-cămilă de ordin fiscal”. Adrian Negrescu a explicat ce efecte va avea norma fiscală în viețile românilor| EXCLUSIV

Dacă vor merge pe aceeași soluție ca în cazul compensărilor la energie și gaze, probabil vom avea o problemă și mai mare.

Pentru că benzinarii vor trebui să susțină din buzunarul lor ,,compensarea'' până ce își vor primi banii de la stat.

Nu mă aștept ca aceștia să facă opere de caritate. Vor duce riscul, costul împrumuturilor pe care le vor face, în prețul final. Asta dincolo de faptul că s-ar putea să importe mai puțin, iar în cel mai rău caz s-ar putea ajunge la penurie ”; a explicat analistul economic Adrian Negrescu pentru WOWbiz.ro.

Compensarea la pompă a prețurilor la carburant, o măsură eficientă sau praf în ochi pentru români?! Analistul economic Adrian Negrescu explică ce impact ar avea și ce soluții pot fi aplicate | EXCLUSIV

Analistul economic Adrian Negrescu

Citeste si: Horoscop 25 septembrie 2025: Certurile de familie le dau viața peste cap Vărsătorilor! Urmează o perioadă de coșmar pentru nativi- kanald.ro

Citeste si: Veronica, stânjenită de gestul lui Andrei. Prezentatoarea TV, în stare de șoc când a auzit: "Nu cred că ai zis asta! De ce?". Ce a spus concurentul din Casa Iubirii a depășit orice așteptare. A scos la iveală DETALII care nu fuseseră menționate public - radioimpuls.ro

Ce ar fi însemnat plafonarea prețurilor la carburant pentru buzunarul românilor

Jurnaliștii WOWbiz.ro au discutat cu analistul Adrian Negrescu și despre efectele pe care le-ar fi avut plafonarea prețurilor la carburant asupra buzunarului cetățenilor. În acest caz, ca și în cazul unei compensări rămâne aceeași întrebare, de unde va lua statul banii pentru benzinari, avertizează Adrian Negrescu.

De la buget e mai greu, că suntem deja pe deficit, adică cheltuim mai mult decât încasăm din taxe și impozite. O pot face prin tipărire de monedă, cu ajutorul BNR – o soluție care va crește și mai mult inflația, prin împrumuturi sau din reducerea cheltuielilor statului. Mă îndoiesc că vor tăia de la bugetari, de la companiile de stat, de la privilegii că să achite costul facturii la carburanți.

Pe de altă parte, dacă statul nu se va ține de plățile către benzinari, aceștia vor importa mai puțin și se poate ajunge la penurie. Adică nu vom mai găsi benzină și motorină în stații, pentru că nu cred că va fi vreo companie dispusă să cumpere petrol de pe piețele internaționale cu gândul că statul îi va da, cine știe când, banii înapoi.

În al treilea rând, daca prețul petrolului se duce in 160 dolari, suma pe care statul va trebui sa o aloce pentru plafonare va fi cel puțin dubla. Își permite Guvernul o asemenea aventura, fără niciun fel de predictibilitate? Asta dincolo de problemele logistice, de posibila penurie de carburanți.

Noi, consumatorii, poate ne vom bucura ca avem un preț de 7 lei pentru 6 luni, dar vom plăti cu vârf și îndesat factura plafonării prin taxe, impozite, costuri de împrumut, prin efectele recesiunii către care ne îndreptăm cu pași repezi ”; a mai adăugat Adrian Negrescu, pentru WOWbiz.ro.

Ai un pont sau informații care pot deveni o știre? Scrie-ne pe adresa [email protected]!