
kanald.ro
Diverse
Simona Măierean este prima femeie pilot de supersonic din România, dar s-a reprofilat pe aviația militară de transport.
Simona Măierean este prima femeie pilot de supersonic din România a avut o misiune importantă în timpul pandemiei de coronavirus. Locotenet-comandor Simona Măierean a făcut parte din echipajul aeronavei NATO de transport strategic C-17 Globemaster III care a adus, în noatea de marți spre miercuri, la Otopeni, un lot de materiale sanitare din Coreea de Sud, după cum a relatat Adevărul.
Misiunea la care a participat şi Simona Măierean este cea de-a treia de acest fel la solicitarea Ministerului Apărării Naţionale cu aeronave C-17 Globemaster III, iar folosirea acestei capabilităţi, care este exploatată în comun de ţări NATO şi partenere, pentru misiuni de urgenţă în contextul gestionării pandemiei de coronavirus a fost o premieră în cadrul Unităţii Multinaţionale de Transport Strategic.
Toate costurile au fost acoperite de Statele Unite în sprijinul Guvernului României.
Citeste si: Comisia Europeană îndeamnă la menţinerea frontierelor închise până la 15 mai
Citeste si: Cât rezistă coronavirusul pe clanța ușii! Avertismentul specialiștilor
Simona Măierean este prima femeie pilot de supersonic din România. Ulterior, ea s-a reprofilat pe aviaţia militară de transport şi, în final, a ajuns în unitatea NATO de elită. Cu ceva timp în urmă, când încă nu trecuse C-17 Globemaster III şi pilota un C-27J Spartan al Forţelor Aeriene Române, Simona povestea pentru „Adevărul” cum trecerea de la supersonice la avioane de transport a fost o adevărată provocare.
„ Sunt avioane foarte diferite, sunt filosofii de zbor diferite. C-27J Spartan este un avion de transport tactic, pe cand MIG-ul 21 este un avion de vânătoare. Când am schimbat categoria de aeronavă am făcut cursurile specific acestui nou avion, după care au urmat orele de simulator, apoi orele de observator, în care stai în cabina avionului, pe al treilea scaun şi observi manevrele şi tot ceea ce fac cei doi piloţi de la urcarea în aeronavă până la părăsirea ei după aterizare. Pentru mine cea mai mare diferenţă a constat în trecerea de la zborul în simpla comanda la zborul în echipaj. În zborul în echipaj trebuie să faci o echipă cu pilotul comandant, nu să lucrezi în contratimp”, preciza Simona Măierean.
Citește CONTINUAREA pe stirilekanald.ro