Produsele de post din comerț, bune sau nu pentru sănătate?! Cum ar fi indicat să mâncăm și ce alimente ne îngrașă cel mai tare înainte de Sărbători | EXCLUSIV

Postul Crăciunului este adesea ținut cu strictețe de români și reprezintă un moment bun pentru curățarea interioară. Totuși, sunt și riscuri la care ne expunem în momentul în care renunțăm la proteinele de origine animală.

Autor: Maria Zarnescu

In articol:

În post există riscul să punem kilograme, mai ales dacă mâncăm necontrolat și dacă nu suntem atenți la produsele și preparatele pe care le alegem. Există alimente care sunt mai mult periculoase decât benefice, iar dacă nu suntem atenți s-ar putea să ajungem chiar și la Urgențe.

În timpul postului alimentele de origine animală sunt interzise. Singurele produse pe care oamenii le pot consuma sunt cele pe bază de pește și asta în zilele în care există dezlegare. Tradiția este respectată de milioane de români de toate vârstele, iar la finalul postului oamenii se spovedesc și iau Sfânta Împărtășanie.

Deși pare simplu să ținem post, pe durata acestor săptămâni este bine să fim atenți la mai multe aspecte și mai ales la produsele pe care le găsim gata făcute, la raft. Nutriționistul Ana Maria Demetrescu ne-a spus ce alimente ar fi bine să includem în meniu și ce trebuie să tăiem de pe listă, în timp ce medicul Tudor Ciuhodaru atrage atenția asupra unor factori ce ne pot duce direct la

spital dacă nu suntem atenți la modul în care mâncăm în post.

Care sunt riscurile la care ne expunem atunci când postim

Înainte de a ne schimba total regimul alimentar, ar fi bine să ne gândim exact dacă suntem gata să facem astfel de modificări în viața de zi cu zi, dar și dacă sănătatea ne permite acest lucru. Deși este cunoscută drept o metodă de curățare a sufletului și a trupuli înainte de Sărbători, postul nu poate fi ținut de toată lumea.

Citește și: Rugăciune la Intrarea Maicii Domnului în Biserică 2022. Citește și Acatistul Macii Domnului pentru spor în casă

" Postul ţinut cu stricteţe, fără a ține cont de condițiile individuale, poate favoriza, declanșa sau complica evoluția diferitelor stări patologice preexistente.

Uzuale sunt stările lipotimice şi spasmofiliile apărute după o perioadă de restricţie alimentară severă, eventual asociate anumitor stări fiziologice.

Există şi riscul ca alimentaţia bogată caloric să creeze, în special doamnelor şi domnişoarelor, probleme după această perioadă.

Costul crescut ale unui regim alimentar adecvat în perioada postului poate crea multe alte probleme", a explicat medicul Tudor Ciuhodaru, pentru WOWbiz.ro.

medicul tudor ciuhodaru

MEdicul Tudor Ciuhodaru

[Sursa foto: Facebook]

Citeste si: ”Drăguțul de el.” Oana Roman a făcut publice mesajele cu Marius Elisei. Ce mesaj dur a primit vedeta- kfetele.ro

Cum putem să respectăm un regim alimentar echilibrat în post

Un regim alimentar trebuie să respecte cinci reguli clare. El trebuie să fie adaptat caloric la necesitățile organismului și mai ales să nu depășească nevoile pe care le are corpul uman. Totodată, este recomandat să fie respectate și orele de masă, tocmai pentru a evita eventuale probleme de sănătate.

Citește și: Program Târgul de Crăciun București 2022. Vezi ce activități se vor desfășura la târgul dedicat sărbătorilor de iarnă

"Un regim alimentar echilibrat trebuie să respecte aceste cinci reguli: Să includă proteine vegetale, din soia, cartofi, cereale integrale, fructe pentru glucide, lipide din uleiuri vegetale, nuci, seminţe, precum şi vitamine, obţinute în principal din fructe şi legume proaspete; Să fie adaptat caloric la necesităţile organismului, crescut dacă este efort fizic intens sau sarcină; Să nu depăşească necesitățile individuale, prin exces alimentar sau  alimente bogate în calorii (ciocolată, dulceaţă, nuci, fasole); Să ţină cont de afecţiunile asociate metabolice (diabet) sau neuropsihice (nevroze sau depresii); Să  respecte orarul de masă pentru a evita hipoglicemiile.

Cea mai ieftină şi uzuală opţiune este consumul de alimente pe bază de carbohidraţi: cartofi, paste, pâine, derivate din porumb. Produsele care înlocuiesc alimentele de origine animală (pate vegetal, soia, caşcaval vegetal) sau legumele, salatele sau fructele proaspete sunt şi ele la mare căutare în această perioadă dar sunt mult mai scumpe.

Recomandăm un regim alimentar care să ţină cont de vârstă, activitate fizică, status fiziologic şi afecţiuni preexistente, consultând eventual şi un nutriţionist, astfel încât să nu ajungeţi la spital", a mai adăugat medicul Tudor Ciuhodaru.

Ce alimente tăiem de pe listă în timpul postului

Nutriționistul Ana Maria Demetrescu a discutat cu jurnaliștii WOWbiz.ro și a explicat la ce trebuie să fim atenți atunci când ținem post dacă nu vrem să ne trezim cu kilograme în plus.

"În timpul postului ar trebui să avem grijă să evităm tot ce înseamnă carbohidrați în exces, pâine în exces și mai ales pâine albă și acele dulciuri, napolitane, covrigei, produse de post, dar care au foarte multe calorii. Acestea clar vor duce la un surplus de greutate.

Este bine să consumăm alimente simple precum legume și fructe. Sunt foarte bune și legumele congelate rapid pe care le găsim în toate supermarketurile. Ele, trase la tigaie cu ulei de măsline sau de cocos și usturoi ori asezonate cu alte condimente naturale. Ar trebui să evităm și sosurile din comerț, să evităm prăjelile sau mâncare gătită cu tot felul de rântașuri sau făină.

Este mai bine să le gătim cât mai simplu. Trebuie să avem grijă la alimente. Spre exemplu, dacă bulionul sau pasta de tomate conțin zahăr sau tot felul de substanțe, mai bine le evităm. În cazul alimentelor de post de la rafturi pot exista multe produse sintetice, trecute printr-un proces de obținere care nu este tocmai benefic pentru organism.

Bine ar fi să nu ne păcălim singuri și să alegem de exemplu șnițele din soia pentru că vrem să ne păcălim mintea sau să ne păcălim simțurile că mâncăm carne. Bine ar fi să citim etichetele și acolo unde vedem substanțe pe care nici măcar nu știm să le citim să nu cumpărăm", a explicat nutriționistul Ana Maria Demetrescu, în exclusivitate pentru WOWbiz.ro.  

ana maria demetrescu

Nutriționistul Ana Maria Demetrescu

[Sursa foto: Facebook]

Ce preparate și alimente sunt recomandate în timpul postului

Ana Maria Demetrescu ne-a spus și care sunt alimentele cu care putem înlocui prăjelile și carbohidrații din preparatele tradiționale de post. Legumele sunt extrem de importante, iar dacă suntem inventivi și atenți la ceea ce mâncăm, variante sănătoase se găsesc și pentru mesele de post.

"Tofu este bun, dar mare atenție, nu este indicat cel din saramură. Putem să mergem și pe variantele de drob din linte, pe varianta de omletă vegetală care se poate face cu ciuperci sau tot cu soia. Este bine să ne informăm și să gândim diferite rețete și să încercăm să le adaptăm pentru gustul și perioada în care vrem să ținem post.

Produsele lactate în perioada postului se înlocuiesc cu produsele din migdale sau alune ce pot fi combinate cu fulgii din ovăz sau alte cereale naturale pe care la fel le găsim în magazine, fără îndulcitori și fără arome. De exemplu, la fulgii de ovăz fierbem băutura din migdale puțin apoi punem fulgii fărâmați și se formează ca un fel de budincă sau terci peste care putem pune scorțișoară sau fructe de pădure.

Avocado este de asemenea un bun, mai ales folosit pe bruschete mici din pâine sau pus într-o legumă precum un ardei gras sau o roșie, iar așa putem să avem un mic dejun delicios. Mazărea, soia și năutul mai ales dacă nu tolerăm fasolea boabe sunt indicate, dar și orezul brun și orezul sălbatic. Pastele, asezonate cu legume în salată cu legume trase la tigaie cu puțin ulei de legume sunt, la fel o variantă bună.

Este suficient și mai ales important să ne cumpărăm alimentele cu atenție și apoi să le combinăm diferit, cât să avem o varietate cât mai mare de legume, fructe și cereale. Variante sunt, numai că trebuie să ne adaptăm și să trecem de la produsele tradiționale cu care eram noi obișnuiți în gastronomia românească la variante mult mai simple", a mai explicat Ana Maria Demetrescu.

Dacă aveți mai multe informații pe acest subiect, nu ezitați să ne contactați pe adresa de mail [email protected]!

Distribuie pe:
Galerie foto  Urmatorul articol
Abonează-te pe

Citește și:

Preotul Calistrat, în mijlocul unui nou scandal! Ce i-a cerut unei femei care nu avea bani pentru pomelnic? Imaginile sunt virale: „Ce, mă iei de prost?”

„Până și perdelele sunt roz” Emily Burghelea a vorbit în sfârșit despre sexul bebelușului! Internauții au fost primii care au aflat

Ce au descoperit fanii în ultima poză postată de Anghel Damian. Nici Irina Rimes nu s-a putut abține să nu-i zică: „Nu o pierde, ai grijă”

Vârsta de pensionare a crescut. Tot ce trebuie să știe românii despre noua măsură și care vor fi cele mai afectate categorii de angajați | EXCLUSIV

Vladimir Putin e PE MOARTE! E cutremur total la MOSCOVA. Medicii au...

”În felul ăsta descoperă oamenii cât de ciudat sunt.” Mădălin Ionescu, declarații despre artista cu care ar fi făcut marele pas, dacă Cristina Șișcanu nu apărea în viața lui

Alertă pentru părinți și elevi! Brambureală totală cu vacanțele

Ce au descoperit fanii în ultima poză postată de Anghel Damian. Nici Irina Rimes nu s-a putut abține să nu-i zică: „Nu o pierde, ai grijă”

Clipul zilei pe WOWBIZ.RO:
Cookies