Salariații români vor primi acces la Revisal. Vezi de când va fi posibil acest lucru

Stiri

Salariații români vor primi acces la Revisal. Vezi de când va fi posibil acest lucru

Iată începând cu ce dată vor primi salariații români acces la Revisal!

Noi vești pentru salariații români! Aceștia vor primi acces la Revisal, aplicația care le va permite să își acceseze propriile date din registrul general de evidență a salariaților. Vezi de când va fi posibil acest lucru!

Când vor primi salariații români acces la Revisal

Noi vești pentru salariații români. Începând cu anul 2025, aceștia vor avea posibilitatea de a-și accesa propriile date din registrul general de evidență a salariaților. Totodată, accesarea se va face fie prin portalul Reges, fie prin aplicația Revisal.

Citeste si: Nicolae Botgros, devastat de durere după ce nepotul său preferat a intrat în comă! Primele declarații ale celebrului dirijor despre starea de sănătate a lui Cristian- kfetele.ro

Deși, termenul operaționalizării acestei acțiuni este de abia din 2025, a fost oficializată procedura prin care va fi permis accesul. Astfel, HG 1.164/2022 stabilește că, pentru a avea acces online salariații sau foștii salariați, vor trebui să obțină acces fie prin depunerea documentației fizic, fie online, notează avocatnet.ro.

Menționăm că obținerea numelui de utilizator și parola pentru registru se va putea face în nume propriu sau prin împuterniciți, însă doar dacă dețin o procură specială în acest sens. Iată documentele necesare pentru obținerea accesului la Revisal!

Salariații români vor primi acces la Revisal. Vezi de când va fi posibil acest lucru [Sursa foto: PixaBay]

Citeste si: Biletul de trimitere la medic se schimbă! Ce trebuie să știe pacienții și de când intră în vigoare noile modificări- kanald.ro

Documente necesare pentru obținerea accesului la Revisal

Accesul la Revisal se va putea face doar prin intermediul următoarelor documente:

  • solicitare scrisă pentru eliberarea numelui de utilizator și a parolei
  • cartea de identitate, în original sau scanată, dacă documentele se depun online;
  • procură specială pentru cererile formulate de persoana împuternicită, în original sau duplicat de pe actul original

Astfel, așa cum am menționat, aceste documente vor putea fi depuse și online, prin email către ITM-ul corespunzător, dacă persoanele solicitante dețin semnătură electronică calificată.

Citeste si: Majorare pensii 2023. Cu cât ar putea crește pensiile. Anunțul făcut de premierul Nicolae Ciucă

În funcție de situația în care se regăsesc, salariații vor depune documentele la sediul inspectoratului teritorial de muncă (ITM) după cum urmează:

- ITM-ul în a cărui rază teritorială își are angajatorul sediul sau domiciliul
- ITM-ul în a cărui rază teritorială își desfășoară/și-au desfășurat activitatea salariații unității fără personalitate juridică care au primit delegare de competență pentru înființarea, completarea și transmiterea registrului
- ITM-ul în a cărui rază teritorială își are domiciliul (fostul) salariat, dacă sediul angajatorului a fost sau se află în altă localitate decât a primului, scrie avocatnet.ro.

Citeste si: Nicolae Botgros, devastat de durere după ce nepotul său preferat a intrat în comă! Primele declarații ale celebrului dirijor despre starea de sănătate a lui Cristian- kfetele.ro

Citeste si: Plachetocrit crescut – semnificații și implicații clinice- revistagalenus.ro

Citeste si: Veronica a vrut neapărat să facă asta PUBLIC: "Se confirmă cât de frică le este de mine". Concurenta din Casa Iubirii nu se oprește și continuă seria DEZVĂLUIRILOR. Ce a scos la iveală despre Alexandrina i-a pus pe toți pe gânduri: "Trebuie să mă bucur"- radioimpuls.ro

Citeste si: Senatul a votat majorarea salariilor demnitarilor, în plină criză! CCR: Mărirea indemnizațiilor demnitarilor este neconstituțională

Potrivit sursei citate anterior, după ce vor obține user și parola pentru accesarea registrului, salariații vor putea doar să vadă, descarce, tipărească propriile date sau să genereze online și să descarce extrasul din registru.

Totodată, procedura oficializată prevede că vechimea în muncă, ce poate fi dovedită cu extrasul online din registru, va trebui să fie certificată de către angajator, fost sau actual, prin semnătură, întrucât nu este suficientă doar descărcarea documentului pentru a dovedi vechimea în muncă și/sau specialitate.

Totuși, reamintim că procedura de obținere a userului și parolei de Revisal va fi accesibilă din 2025. Până la acea dată, vechimea în muncă se poate dovedi ca și până acum, cu adeverință de vechime eliberată de angajator sau de Inspecția Muncii.