
kanald.ro
Actualitate
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, dorește să prelungească perioada anului școlar, începând cu 2022.
Decizia ministrului vine în urma unui clasament al țărilor cu cel mai scurt an școlar din Uniunea Europeană, în care România ocupă un loc rușinos.
Prezent la Digi24, Sorin Cîmpeanu a transmis faptul că ultima perioadă de timp, în care elevii s-au confruntat cu studiul online din cauza pandemiei, a afectat simțitor învățământul românesc, lucru pentru care s-a gândit să vină cu o soluție. Acesta a dezvăluit că este nevoie de o creștere a duratei cursurilor, situație ce ar aduce numai beneficii elevilor, care ar avea timp să proceseze anumite informații într-un timp mai lung și, totodată, să recupereze materia pe care nu au putut să o parcurgă în totalitate în pandemie.
Citeste si: Ministrul Educației, anunț important pentru elevii români! Din toamnă se vor întoarce toți în bănci
De asemenea, acest lucru ar îmbunătăți și imaginea țării la capitolul învățământ, care nu s-ar mai afla la coada clasamentului în ceea ce privește cel mai scurt an școlar: "Structura anului școlar pentru anul școlar 2021-2022 este deja stabilită. Mai departe, din toamna anului 2022, am făcut publică opinia mea, pe care o susțin: este nevoie de o creștere a duratei cursurilor.
Suntem printre ultimele țări europene din punctul de vedere al duratei cursurilor. Pierderile suferite pe durata crizei sanitare au fost foarte mari- nu numai în România, este drept- ele vor trebui să fie recuperate în timp. Pentru asta, mai mult decât oricând, este nevoie de o durată mai mare a perioadei de cursuri", a menționat ministrul Educației.Ministrul a decis să atingă și un subiect de mare interes în aceste zile pentru elevii români. Acesta a ținut să precizeze referitor la sesiunea de anul acesta a examenului de Bacalaureat că nu acceptă din partea celor care fac subiectele "formulări de tip capcană", pentru că nu asta ar trebui să fie intenția profesorilor, de a întinde capcane elevilor: "Nu accept sub nicio formă formulări de tip capcană, care nu sunt conforme gradului de dificultate mediu, care este un grad de dificultate impus pentru orice examen național.