Stiri

Cum recunoşti legumele sănătoase

Cei interesaţi de cum recunoşti legumele sănătoase trebuie să ştie că studiile recente demonstrează că fructele şi legumele pe care le consumăm au un conţinut redus de phytonutrienţi, substanţe care protejează corpul împotriva unor boli grave precum: cancer, boli cardiovasculare, demenţă şi diabet.

Distribuie pe:
  • icon facebook
  • icon email

Autor: Matei Vaihan


Cum recunoşti legumele sănătoaseicon photo

Cum recunoşti legumele sănătoase. Au fost preferate varietăţi cu un conţinut redus în fibre

E legitim să te întrebi cum recunoşti legumele sănătoase. În fructele şi legumele pe care le mâncăm sunt mai puţine fibre, mai multe zaharuri. Oamenii au început să modifice conţinutul în phytonutrienţi ai plantelor din momentul în care au încetat să le mai culeagă din natură, începând să le cultive. Au fost preferate varietăţi cu un conţinut redus în fibre şi substanţe amare, dar bogate în zaharuri şi uleiuri. Practic, de-a lungul timpului, s-a realizat o selecţie artificială soiurilor de fructe şi legume mai dulci deoarece erau mai plăcute la gust şi, deci, mai uşor de vândut. (vezi ce cocktail-uri ţin cancerul departe)

Cum recunoşti legumele sănătoase. Trebuie să ţinem cont de anumite reguli

Ştim astăzi că cei mai mulţi phytonutrienţi au gust amar, acru sau astringent. Practic, aceste caracteristici ar fi primele semne după care să ne ghidăm atunci când vrem să recunoaştem fructele şi legumele cu adevărat sănătoase. Trebuie să ne aducem aminte de mâncărurile, dulceţurile, sucurile şi salatele bunicilor şi să reintroducem în dieta zilnică frunze, fructe şi flori ale unor plante necultivate precum: urzici, păpădie, untişor, soc, porumbe, moşmoande, cătină, fragi, mure, zmeură, măceşe. De aceea, trebuie să ţinem cont de anumite reguli atunci când alegem legumele şi fructele.

Cum recunoşti legumele sănătoase

Cum recunoşti legumele sănătoase. Alege-le pe cele de dimensiuni mici

Ca să afli cum recunoşti legumele sănătoase trebuiesc respectate următoarele: Să cumpăram fructe şi legume cu culori puternice, culoarea fiind un indicator al prezentei phytonutrienţilor; să alegem fructele şi legumele de dimensiuni mai mici, dimensiunile exagerate fiind un indicator al creşterii forţate; să acordăm atenţie sporită metodelor de gătit. Unele fructe şi legume eliberează mai multi nutrienţi când sunt gătite. De exemplu, broccoli şi morcovii sunt mai hrănitori când sunt pregătiţi la abur decât atunci cănd sunt consumaţi cruzi sau fierţi. Încălzirea treptată înmoaie pereţii celulelor, făcând ca nutrienţii să fie mai accesibil; să consumăm fructele şi legumele proaspete, în maxim o saptămână de la culegere, deoarece cantitatea de nutrienţi se diminuează în timp; să cumpărăm varietăţi diferite, de exemplu conopidă mov sau tomate galbene. Cu cât e mai variată dieta, cu atat avem acces la mai multe minerale şi vitamine.

 

Boala secretă care l-a măcinat pe Ilie Balaci! Se ducea periodic la o clinică privată din Bucuresti fără să îl ştie nimeni | EXCLUSIVicon photo

Titlu secțiune

Știrile WOW

HOT pe facebook ACUM!

Azi, în ”Mireasă din Istanbul”: Ipek aruncă “bomba” în familia Boranicon photo

Vedete

Azi, în ”Mireasă din Istanbul”: Ipek aruncă “bomba” în familia Boran

Adem şi-a pierdut minţile când a aflat că mama lui va fi încarcerată.

Titlu secțiune