Cum trebuie să arate, de fapt, o cerere de demisie. Model PDF

Atunci când lucrurile nu mai merg bine la actualul loc de muncă sau ți-ai găsit un job mult mai bun, a venit momentul să-ți dai demisia.

Distribuie pe:

Autor: Radu Constantin

Demisie
Demisie luata in serios


In articol:

Există sute de site-uri care te învață cum să scrii un CV perfect, însă nimeni nu-ți spune cum ar trebui să arate o demisie. Pentru că, inevitabil, la un moment dat o să ajungi să-ți dai demisia, fie că te-ai săturat de acualul loc de muncă, fie că ți-ai găsit ceva mai bun. Așadar, cum ar trebui să arate, de fapt, o demisie? Avem noi câteva sfaturi.  

Ce trebuie să conțină o cerere de demisie?

Ca orice scrisoare oficială, o demisie trebuie să aibă trei părți: o introducere, un cuprins și o încheiere. În prima parte trebuie să-ți scrii numele și poziția pe care o ocupi în cadrul organizației și data în care preconizezi că vei părăsi compania/instituția. Aceasta trebuie convenită anterior la o discuție cu superiorul tău ierarhic. Motivele plecării nu reprezintă obiectul acestei hârtii și cel mai bine este să nu le pomenești aici, scrie ejobs.ro

În partea a doua ar trebui să formulezi câteva cuvinte de mulțumire. Poate nu a fost cel mai bun job pentru tine, însă este important ca angajatorul să înțeleagă că despărțirea nu are neapărat legătură cu el și că este decizia ta. Evită reproșurile, gândește-te în primul rând că ai putea să ai nevoie de referințe din partea angajatului la un viitor job.

model demisie
Așa trebuie să arate o scrisoare de demisie[Sursa foto: ejobs.ro]

În final, poți scrie o frază sau două despre modul în care îți vei preda responabilitățile către persoana care vine în locul tău. Prezintăți disponibilitatea pentru a-l pregăti câteva zile pe succesorul tău, însă nu exagera cu acest lucru.

Citeste si: Adelina Pestrițu s-a mutat în casă nouă! Primele imagini din superba locuință - evz.ro

Ce e bine să scrii și ce să eviți într-o demisie

Demisia reprezint un act unilateral venit din partea angajatului iar angajatorul este obligat să respecte decizia acestuia. Atenție, însă, există și aici câteva reguli de care trebuie să ții seama pentru ca despățirea să se desfășoare în condiții bune.

Niciodată nu îți scrii demisia înainte să ai o discuție între patru ochi cu superiorul ierarhic sau chiar cu directorul companiei. Aici vei anunța decizia ta și cel mai probabil vei fi chestionat în legătură cu locul în care urmează să pleci și la motivele demisiei. Este important ca răspunsurile tale să fie scurte, nu te pierde în detalii. Dacă sunt lucruri care nu te-au mulțumit la actualul loc de muncă, acum este momentul să le aduci în discuție însă evită tonul de reproș. Discută asta pe un ton informativ, făcând referire la binele organizației nu la situația ta profesională. Este posibil ca în timpul discuției să fii întrebat dacă accepți o discuție despre o posibilă contraofertă. Dacă nu dorești acest lucru, este bine să fii ferm, eventual să invoci faptul că ești un om de cuvânt și ai bătut deja palma cu viitorul angajator.

Citeste si: Emily Burghelea, colaborare incredibilă! De ce manelist este foarte apropiată fosta asistentă de la Acces Direct

Citeste si: Cum trebuie să arate o cerere de demisie ca să fie luată în serios de angajator

Citeste si: Emily Burghelea face noi dezvăluiri. Cu ce se ocupă fosta asistentă TV, după ce și-a dat demisia în direct: „De când am plecat din televiziune sunt...”

Există și o serie de lucruri pe care nu ai voie să le scrii într-o scrisoare de demisie. De exemplu, niciodată să nu pomenești numele companiei unde vei pleca sau părerile despre jobul la care pleci și despre manageri. Nu trebuie să faci aprecieri legate de actualul job sau despre actualii colegi. De asemenea, nu trebuie făcute recomandări pentru persoana care urmează să-ți ia locul, nu se cer scrisori de recomandare și nu se fac promisiuni pe perioadă viitoare (”voi fi disponibil la telefon”), arată ejobs.ro.

După demisie, preavizul

Demisia nu intră în vigoare imediat după depunerea acesteia. Ea se ia în calcul din momentul în care este semnată de directorul companiei, după care urmează perioada e preaviz care poate fi de 20 de zile sau mai mult, depinde de funcția pe care ai ocupat-o în cadrul organizației. Poți scăpa de perioada de preaviz în două cazuri: fie dacă te aflai în perioada de probă, fie dacă stabilești de comun acord cu angajatorul acest lucru.

În fine, abia după ce ai stabilit toate detaliile plecării, poți trimite un mesaj adresat colegilor în care anunți că părăsești compania.

 

Galerie foto  Urmatorul articol
Citește și:

Lovitură de stat! Breaking News. Președintele și premierul din Mali, arestați

Câți bani câștigă, cu adevărat, Mirela Vaida! În ultimul an, veniturile vedetei s-au micșorat de 8 ori!

Cel mai mare falsificator de bancnote din plastic din lume este român. A făcut o singură greșeală și a fost prins

Războiul dintre Emily Burghelea și șefi abia a început: „Au amenințat-o cu…”

Un tânăr de 16 ani a fost împușcat într-un parc din Sălăjan! Se afla la plimbare cu sora lui, în vârstă de 7 ani!

Clipul zilei pe WOWBIZ.RO:
Cookies