Lygia Alexandrescu, față în față cu Leonard Miron! Sfaturi practice pentru a nu te îngrășa în perioada epidemiei de coronavirus

Lygia Alexandrescu este, probabil, una dintre cele mai apreciate nutriționiste ale României, iar sfaturile ei practice au reușit, de-a lungul timpului, să scape o mulțime de oameni de nedoritele kilograme în plus.

Distribuie pe:

fara descriere


In articol:

Acum însă, în plină izolare, distanțare socială și, să recunoaștem, sedentarism, problema kilogramelor în plus apare mai pregnant ca niciodată, cu atât mai mult cu cât persoanele active sunt, practic, în imposibilitatea de a face mișcare suficientă pentru a-și ține sub control greutatea.

Citeste si: Lygia Alexandrescu, sfaturi esenţiale pentru masa de Paşte! "Este important să eşalonăm meniul"

Citeste si: Lygia Alexandrescu, sfaturi esențiale pentru ultima săptămână de post, înaintea Paștelui. Ce recomandă specialista

Citeste si: Ce să mănânci ca să ai sistemul imunitar puternic în sezonul virozelor? Recomandări de la nutriționist

Acesta a și fost motivul pentru care cunoscutul realizator tv, Leonard Miron a intervievat-o pe Lygia Alexandrescu, cerându-i sfaturi practice, accesibile oricui își dorește să rămână ”în formă” după această perioadă. ”Se mănâncă de-a dreptul compulsiv tocmai din motivul ăsta (epidemia de coronavirus, n. red.), de frică, de panică, și ne refugiem în dulciuri, în carbohidrați... La fel este și cazul sportivilor care, în momentul acesta fac nutriție sportivă și, în perioada asta, nu mai fac multă mișcare, fac doar la domiciliu, și nu e ușor să îi ții în formă. Dar putem să le controlăm, și avem și mai mult timp pentru cei dragi. (...) Trebuie să ne adaptăm, să mâncăm la ore fixe. Să mâncăm micul dejun pe la 8.00-8.30, să respectăm acest lucru. Încercăm să mai scădem numărul de calorii, adică acolo unde aveam un meniu de 300-400 de kcal la micul dejun, încercăm să ajungem la 250. Să ne mai tăiem și din gustări... Adică, dacă înainte erau obligatorii, între mese, ca să nu ajungi seara cu foame de lup, mai mâncai între mese niște fructe sau niște oleaginoase, acum mai putem sări peste ele sau măcar să le înjumătățim, pentru că nu avem consum energetic”, a explicat Lector Univ. Dr. Lygia Alexandrescu.

fara descriere

Mai mult decât atât, specialista kfetele.ro, Lector Univ. Dr. Lygia Alexandrescu, a explicat și cum se poate calcula, în mare, necesarul de calorii zilnice și cum scăpăm de kilogramele în plus, simplu. ”De exemplu, un calcul simplu, pentru o persoană de 70 de kilograme, înmulțim cu 24 de ore și rezultă cam 1680 de kcal... Din acestea trebuie să mai tăiem, cu aproximație, 10-15 % pentru că nu facem mișcare, iar atunci, dacă suntem pe negativ ca aport caloric, este imposibil să iei în greutate. Important este să scădem numărul de calorii de la masa de seară, mai ales că mergem spre somn, nu spre efort, după. În afara orelor de masă trebuie controlată sarea. E foarte important aportul de sodiu, pentru că dă retenție, creștere în greutate, disconfort de balonare și scade imunitatea. Există studii care spun clar că aportul mare de sodiu, în această perioadă în care avem nevoie de imunitate bună, de fapt o scade. (...) Consumul de alcool este și el un risc. Încercarea de a găsi un pic de confort într-un pahar de vin sau de tărie este un risc. Acel hormon al stresului cu care trăim, din frică de ce va fi mâine, de boală, de frica de a nu se întâmpla ceva cu cei dragi, se stinge cu un pahar de vin... Iar acel pahar de vin este băut seara, firesc, iar acel pahar se vede dimineața, pe burtă, pe cântar. Pentru că alcoolul este anabolizant...”, a mai explicat Lector Univ. Dr. Lygia Alexandrescu.

fara descriere

Cu toate că, pentru multă lume, situația pare complicată, Lygia Alexandrescu este optimistă cu privire la ceea ce urmează. ”După ce se termină totul (legat de epidemia de coronavirus, n. red) și ne îndreptăm spre normalitate, ne ajută și anotimul. Vine vara, soarele, pofta de mâncare scade, apar căpșunile, apar cireșele, și atunci vorbim de alimente nu foarte dense caloric, de alimente care nu cresc colesterolul, de alimente care nu rețin apa”, a spus Lector Univ. Dr. Lygia Alexandrescu.

 

 

 

Specialista kfetele.ro, Lygia Alexandrescu a dezvăluit care e alimentația viitorului

”Alimentația viitorului este dieta ecologică. Soluția stă în aliment. Un aliment integral, un aliment de sezon. Alimentele trebuie mâncate atunci când apar în mod natural. Adică, cireșele primăvara, merele toamna, nu cireșe în decembrie... Din cauză că nu mâncăm așa cum ar fi natural sunt și problemele cu care ne confruntăm acum, cele pe care le vedem cu toții, cu obezitate uriașă în rândul copiilor”, a explicat Lygia Alexandrescu, unul dintre cei mai cunoscuți nutriționiști din România. Mai mult, susține specialista, viitorul va însemna, de fapt, întoarcerea la tradițiile alimentare. ”Am uitat de natură, am uitat de firesc. Uităm de relația dintre ADN-ul nostru și alimentație. Iar asta este chiar secretul unei alimentații sănătoase. În viitor se vor face teste care ne vor spune ce și la ce oră chiar trebuie să mâncăm, ce alimente ne cere, de fapt, corpul. Și ce alimente să ceară în afara celor care sunt înscrise, deja, de generații, în felul nostru de a fi, în specificul fiecăruia? Iar ceea ce e de reținut, cred eu, este că viitorul nu mai promite carne, nu mai promite lactate, nu vom mai avea de unde... Vom mânca insecte, viermi și plante perene...”, spune Lector Univ. Dr. Lygia Alexandrescu.

Mai mult decât atât, Lygia Alexandrescu este convinsă că soluția pentru o alimentație sănătoasă ar fi... la piață. ”Avem nevoie de acea femeie de la piață,. De la care să cumpărăm alimente curate. Alimente de sezon. Și să mâncăm echilibrat. Nu caloriile contează, ca număr, ci ceea ce mâncăm noi. În Occident, în lume, deja porțiile sunt mai mici, așa cum e sănătos, și să mănâncă mai sănătos. Nu se mai discută de cantitatea caloriilor, ci de calitatea lor. (...) La noi se discută de numărul caloriilor, dar uităm cât de mare este risipa alimentară”, a mai spus Lygia Alexandrescu, specialista kfetele.ro.

 

 

Rata de obezitate este în creștere în toată lumea

Datele OMS arată că o combinație dintre o dietă nesănătoasă și un stil de viață sedentar a dus la creșterea ratei de obezitate, nu numai în țările dezvoltate, ci și în țările cu venituri mici, unde foametea și obezitatea adesea coexistă. Aceleași date scot in evidență că, peste 670 de milioane de adulți și 120 de milioane de fete și băieți (5-19 ani) sunt obezi, iar peste 40 de milioane de copii sub 5 ani sunt supraponderali, în timp ce peste 820 de milioane de oameni suferă de foame. La nivel european 1 din 3 adolescenți suferă de obezitate, o creștere spectaculoasă fiind observată, în ultimii ani, în țările din estul Europei, din care face parte și România.

 

Specialiștii atrag atenția ca dieta neadecvată este factorul de risc principal pentru decesele cauzate de boli netransmisibile, inclusiv boli cardiovasculare, diabet și anumite tipuri de cancer.

Galerie foto 
Clipul zilei pe WOWBIZ.RO:
Setari de confidentialitate