kanald.ro
Imagine cu caracter ilustrativ
Imagine cu caracter ilustrativ
Actualitate
Se schimbă regulile pentru comercianții de fructe și legume. ANPC a anunțat schimbări importante pentru cei care vând în piețele din România.
Schimbări importante pentru toți comercianții de legume și fructe din piețele din România. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anunțat că se vor impune reguli noi pentru aceștia. Condițiile sunt stricte, iar comercianții vor fi obligați să le respecte.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) vrea ca toți cumpărătorii să se bucure de alimentele alese. Tocmai de aceea, a anunțat că va impune noi reguli pentru toți comercianții de fructe și legume din piețele de la noi.
De departe una dintre cele mai importante modificări este ceea a obligativității comercianților de a afișa țara de origine a fructelor și legumelor.
„Având în vedere rezultatele acțiunilor de control pe tematica de legume-fructe, am considerat că este necesară o informare cât mai clară a consumatorilor pe etichetele produselor care se comercializează în piețe, astfel încât abrevierile țărilor de origine, calitatea/calibrul produsului și numele producătorului să fie clare și ușor de identificat de către consumatori, fără a crea confuzie sau a furniza acestora informații contradictorii despre produs” , a declarat Sebastian Hotca, președinte interimar al ANPC.
Imagine cu caracter ilustrativ
Nu sunt singurele modificări de care vor avea parte comercianții care vând fructe și legume. Proiectul de ordin publicat de reprezentanții ANPC anunță mai multe schimbări importante de care trebuie să țină cont piețarii, de la prețul produselor și până la denumirea acestora.
Cât despre cei care vând produse lactate, carne și ouă, acestea trebuie să fie ținute în condiții speciale și în spații autorizate, pentru a nu le pune în pericol sănătatea consumatorilor.
Citește și: Se țin sau nu ouăle in frigider? De ce în multe țări nu se păstrează la rece
– mijloacele de măsurare trebuie să respecte cerinţele de metrologie aplicabile, conform tipului şi specificului produsului;
– preţul produselor trebuie să fie afişat vizibil şi înscris într-o formă clară, în conformitate cu prevederile legale aplicabile;
– denumirea produselor ce se comercializează trebuie să fie afişată în limba română, fără a exclude prezentarea acesteia în alte limbi;
– produsele trebuie să se comercializeze în cadrul datei durabilităţii minimale, conform informaţiilor înscrise pe ambalaj/etichetă şi/sau conform informaţiilor transmise de furnizor sau producător, după caz;
– produsele ce se comercializează trebuie să aibă înscrise pe ambalaj (produse preambalate) sau pe eticheta de preţ, precum şi în orice material informativ, după denumirea fiecărui/fiecărei produs alimentar/băuturi (produse comercializate în vrac), componentele cu efecte alergene;
– legumele și fructele ce se comercializează în interiorul piețelor trebuie să aibă afișată pe eticheta de produs, următoarele informații: denumire produs și categoria de calitate; specie sau soi, după caz; ţara de origine; denumire producător/ ambalator/ expeditor; calibrul, dacă este cazul;
– laptele, produsele lactate, carnea, produsele din carne, peştele, ouăle trebuie să fie comercializate în structuri de vânzare special amenajate, dotate astfel încât să fie asigurate normele de igienă în vigoare şi condiţiile de depozitare stabilite de producător, precum şi orice condiţii specifice stabilite prin actele administrative de autorizare emise de autorităţile competente;
– vinul trebuie să fie comercializat exclusiv în spaţii comerciale autorizate în acest scop, care să asigure menţinerea caracteristicilor fizico-chimice şi organoleptice ale vinului.
Imagine cu caracter ilustrativ