Remedii pentru insomnie. Ce alimente te ajuta sa dormi liniștit

Tot mai multe persoane se plâng de insomnii. Stresul de zi cu zi, programul haotic, alimentația nesănătoasă, mesele luate târziu, anxietatea sunt doar câțiva dintre factorii care determină tulburări ale somnului.

Distribuie pe:

Autor: R.L.

Remedii pentru insomnie

Exista însă remedii pentru insomnie. Ce alimente te ajută să dormi liniștit îți spunem noi.

Persoanele care suferă de insomnie din diverse motive au și probleme de concentrare, sunt irascibili, lipsiți de energie și nu mai au performanțe la școală sau la locul de muncă. În unele cazuri pot apărea chiar și pierderi de memorie.

Insomnia nu înseamnă doar că nu poți adormi atunci când te duci la culcare, ci și că te trezești și adormi de mai multe ori pe timpul nopții sau că adormi și, odată trezit, nu mai poți adormi la loc. Calitatea somnului are un impact major asupra stării de spirit și asupra sănătății. Insomnia poate afecta, cu timpul, randamentul la locul de muncă sau școală, capacitatea de reacție, de gândire sau de învățare, are un impact major asupra concentrării și comunicării.

Remedii pentru insomnie. Alimente care te ajută să dormi liniștit: lapte sau ceai

Unul dintre cele mai cunoscute remedii pentru insomnie este laptele. Înainte de culcare, cu aproximativ 15-20 de minute înainte de somn, bea un pahar cu lapte cald. Ajută la destinderea sistemului nervos și vei adormi mai repede. Poți adăuga în lapte și o linguriță de scorțișoară sau nucșoară, condimente cunoscute și recomandate în cazul insomniilor.

Citeste si: Modalităţi eficiente de relaxare pentru a putea face faţă vieţii agitate

Dacă nu îți place laptele sau nu obișnuiești să consumi lapte, poți bea o cană cu ceai de tei, valeriană sau sunătoare. Ceaiul de mușețel ajută la relaxare, induce starea de somnolență și luptă împotriva insomniei.

Ceaiul de valeriană este și el recomandat în tratarea insomniilor, dar pentru un interval scurt de timp. Amestecați o jumătate de linguriță de valeriană cu puțină nucșoară rasă într-o cană cu apă caldă și lăsați la infuzat timp de 15 minute. Nu beți ceai de valeriană cu nucșoară mai mult de 2-3 săptămâni!

Remedii pentru insomnie. Alimente care te ajută să dormi liniștit: migdale

Migdalele sunt o importantă sursă de melatonină, un hormon care contribuie, printre altele, și la reglarea somnului. Consumate în cantități moderate, pot îmbunătăți calitatea somnului.

Citește și: Cele 10 reguli de aur pentru un somn odihnitor

Remedii pentru insomnie. Alimente care te ajută să dormi liniștit: pește gras

Carnea de pește gras (somon, ton, păstrăv, macrou) poate fi un aliat de nădejde în combaterea insomniilor. Peștele gras conține Omega-3 și vitamina D, stimulează producția de serotonină, care ajută la un somn mai bun.

Remedii pentru insomnie. Ce alimente te ajută să dormi liniștit

Pe lista remediilor pentru insomnie se află și fructul kiwi. Potrivit unor studii realizate recent, persoanele care au consumat kiwi au dormit mai mult și nu s-au mai trezit pe timpul nopții.

Insomnia te poate afecta câteva zile, dar se poate întinde și pe câteva săptămâni, luni sau chiar ani. Dacă ai dereglări ale somnului care se întind pe o perioadă mai lungă de timp, mergi la doctor pentru a primi un tratament corespunzător. Anumite alimente sau tratamente naturiste îți pot regla cantitatea și/sau calitatea somnului, dar dacă le-ai încercat și nu au dat rezultate, consultă un medic specialist.

Urmatorul articol
Clipul zilei pe WOWBIZ.RO:
Setari de confidentialitate