Retenția de apă te împiedică să slăbești. Cele mai eficiente metode care îți reduc talia cu câțiva centimetri

Iată cum poți scăpa de retenția de apă într-un mod sănătos și eficient!

Autor: Daniela Radan

In articol:

Retenția de apă este denumirea medicală pentru cantitatea excesivă de lichid acumulată în țesuturi. Aceasta este de foarte multe ori cea care ne pune bețe în roate atunci când vrem să slăbim. Iată cum poți scăpa de retenția de apă într-un mod sănătos și adecvat!

De ce apare retenția de apă

Retenția de apă este un semn al unui stil de viață dezordonat, dar și un indicator al unui dezechilibru de natură nutrițională. Astfel, retenția de apă în organism poate fi cauzată, concomitent, de o varietate de procese ce au loc în corpul uman.

De aceea, printre cauzele retenției de apă se numără și gravitația, adică statul în picioare perioade foarte lungi de timp. Astfel, prin intermediul acestei posturi este favorizată acumularea de lichide la nivelul membrelor inferioare.

Retenția de apă mai poate apărea din pricina: variațiilor ale nivelurilor hormonale pe parcursul perioadelor menstruale, administrarea anticoncepționalelor, apariția unei sarcini, anumite deficiente alimentare, precum deficitul de vitamina B1, dar și consumul unor cantități excesive

de sare.

Retenția de apă te împiedică să slăbești. Cele mai eficiente metode care îți reduc talia cu câțiva centimetri

Retenția de apă te împiedică să slăbești. Cele mai eficiente metode care îți reduc talia cu câțiva centimetri

[Sursa foto: PixaBay]

Cum scapi de retenția de apă

Retenția de apă nu este o afecțiune în sine, ci mai degrabă indiciul unor disfuncții ale organismului. Prin adoptarea unui regim de viață echilibrat, recomandat de un medic specialist, vei putea scăpa atât de simptome, cât și de cauzele acestui fenomen. Astfel, pe lângă tratamentul prescris de doctori, iată ce obiceiuri îți poți dezvolta pentru o viață mai sănătoasă:

1. Începe să faci sport

Cu ajutorul sportului îți pui sângele în mișcare și antrenezi inclusiv circulația apei în organism. Astfel, o consecință imediată este ameliorarea senzației de glezne umflate și a durerilor de picioare. În cazul în care nu ești obișnuit cu sportul, poți începe cu plimbări lejere prin parc.

Citeste si: Alina Sorescu, schimbare neașteptată în plin divorț de Alexandru Ciucu! Ce decizie a luat artista după despărțire- kfetele.ro

Citeste si: Vestea tristă a zilei despre Saveta Bogdan. Să ne rugăm pentru ea..- bzi.ro

2. Majorează-ți consumul de apă

Deși, îți poate părea nefiresc, un aport suplimentar de apă poate contribui la eliminarea sării, dar și la drenarea rezervelor pe care organismul le face în perioadele în care nu este hidratat corespunzător. Pentru o mai mare eficiență, elimină băuturile cofeinizate și alcoolul.

Citeste si: Lili Sandu a ajuns de nerecunoscut, în luna a opta de sarcină! Cum arată vedeta cu 18 kilograme în plus

3. Restabilește-ți echilibrul alimentar

Regimul alimentar este foarte important pentru un stil de viață sănătos și lipsit de retenție de apă. De aceea, încearcă să consumi produse cu un conținut redus de sare și evită alimentele, precum, chipsurile sau alunele sărate. Totodată, dacă excesul de sodiu este nerecomandat, atunci o doză majorată de potasiu poate avea efecte bune asupra retenției de apă.

Retenția de apă la gravide

Retenția de apă în timpul sarcinii reprezintă o problemă frecventă în rândul gravidelor. Aceasta nu este localizată doar în secțiunea mediană a corpului, ci și în alte zone, precum glezne, picioare și mâini. Acest fenomen la gravide este mult mai vizibil seara și începând din a cincea lună de sarcină până în cel de-al treilea trimestru.

Retenția de apă te împiedică să slăbești. Cele mai eficiente metode care îți reduc talia cu câțiva centimetri

Retenția de apă te împiedică să slăbești. Cele mai eficiente metode care îți reduc talia cu câțiva centimetri

[Sursa foto: PixaBay]

Specialiștii spun că retenția apei la gravide este un aspect normal, întrucât corpul unei viitoare mămici ajunge să acumuleze aproximativ 50% sânge suplimentar și lichide corporale pentru a suplini nevoile bebelușului său.

Iată câteva sfaturi pentru a reduce retenția de apă din picioare în sarcină, aceasta fiind și cea mai des întâlnită „problemă” a gravidelor!

1. Poartă ciorapi compresivi în timpul zilei. Recomandat este să îi pui dimineața, înainte să înceapă umflarea corpului. Astfel, aceștia te vor ajuta și la prevenirea varicelor. Cu ajutorul medicului poți găsi produsul potrivit pentru tine.

Citeste si: Vedete din România care au slăbit rapid după naștere. Cum au revenit la siluetele de fotomodel

2. Odihnește-te și consumă lichide. Chiar dacă corpul tău este umflat ai nevoie de un aport sporit de lichide în sarcină.

3. Poartă încălțăminte confortabilă, care să se adapteze la picioarele tale umflate.

4. Evită să stai mult timp în picioare, întrucât presiunea excesivă slăbește ligamentele și accentuează umflarea corpului.

5. Ține un scaun pentru picioare sub biroul tău pentru a-ți menține picioarele ridicate. De asemenea, nu încrucișa picioarele cât timp stai așezată.

Distribuie pe:
Galerie foto  Urmatorul articol
Abonează-te pe

Citește și:

Postul negru, cum se ține și ce beneficii poate aduce asupra sănătății

5 rețete de post rapide și simplu de preparat

Ce diete țin vedetele de la noi din țară. Cum slăbesc divele de fiecare dată când kilogramele le dau bătăi de cap

Horoscop 25 Mai 2022: un moment important al vietii tale incepe astazi

Sfârșitul lui Vladimir Putin! Nu mai are scăpare: Se pregătesc

Ce se intampla daca stergi geamurile cu o coaja de banana: trucul care devine din ce in ce mai popular printre gospodine

Prințul Harry și Meghan Markle au ajuns cerșetori. Rușine și furie la Casa Regală

FOTO cu fiica lui Ilie Năstase care și-a deschis cont pe o platformă cu conținut pentru adulți – Tânăra a recunoscut tot

Clipul zilei pe WOWBIZ.RO:
Cookies