Semințe de floarea-soarelui. Luptă împotriva cancerului, reduc colesterolul și tensiunea

Semințe de floarea-soarelui, efecte și beneficii. De ce trebuie să le incluzi în alimentație.

Distribuie pe:

Autor: R.L.

seminte de floarea-soarelui efecte si beneficii


In articol:

Semințele de floarea-soarelui sunt considerate de multe ori o gustare nesănătoasă, ele fiind asociate cu gestul de a le consuma, prăjite sau coapte, în fața televizorului, pe stadion sau în compania prietenilor. Semințele de floarea soarelui, crude și mâncate cu moderație, aduc o mulțime de beneficii organismului uman.

Acești sâmburi atât de populari în România au efecte benefice, fiind sursă de proteine și fibre alimentare. O mână de semințe de floarea-soarelui asigură senzația de sațietate fără să te îngrașe.

Semințe de floarea-soarelui. Efectele miraculoase

Conțin grăsimi polinesaturate, "bune", sănătoase, te protejează împotriva bolilor cardiovasculare și hipertensiunii arteriale, declară nutriționiștii.

Efectele grăsimilor polinesaturate din semințe:
- reduc nivelul colesterolului rău (LDL)
- reduc riscul de atac de cird
- reduc riscul de accident vascular cerebral
- controlează nivelul de glucoză din sânge
- reduc tensiunea arterială

Grijă mare la cantitatea de semințe pe care o mănânci în fiecare zi. Te vei trezi că te-ai lăsat purtat de val și de poftă și ai consumat mai multe decât ar fi trebuit.

Citeste si: Dietă diabet. Ce alimente poți consuma dacă suferi de diabet

Semințele de floarea-soarelui pot fi consumate crude, ca atare, în salate, amestecate cu iaurt, cu fulgi de ovăz și alte fructe uscate. Le poți presăra peste diverse alimente coapte.

Beneficiile semințelor de floarea-soarelui:

- conțin vitamina E și împiedică radicalii liberi să deterioreze celulele din organism,
- conțin seleniu, important pentru reducerea stresului oxidativ de pe urma radicalilor liberi și ajută la sinteza ADN-ului,
- conțin vitamina B3,
- ajută la scăderea colesterolului rău,
- reduc riscul de apariție a bolilor cardiace,
- conțin fibre și ajută tranzitul intestinal, țin sub control nivelul de glucoză din sânge,
- contribuie la scăderea în greutate,
- conțin acid pantotenic (ajută organismul să metabolizeze grăsimile, carbohidrații și proteinele și să le transforme în energie),
- conțin magneziu (reduce intensitatea astmului, scade tensiunea arterială, previne migrenele)

Semințele de floarea-soarelui sunt mai ieftine decât migdalele sau caju-ul, pe care le pot înlocui cu brio.

Citeste si: Hrișca, alimentul care te ajută să slăbești 10 kilograme. Dieta cu hrișcă

Studiile realizate de-a lungul timpului au arătat că banalele semințe de floarea soarelui ar ajuta chiar și la vindecarea anumitor forme de cancer.

seminte de floarea-soarelui efecte si beneficii
 

Bolile pe care le tratează semințele de floarea-soarelui:

- cancer
- astm
- artrită
- boli pulmonare
- sterilitate
- impotență

La fel ca alți sâmburi oleaginoși, semințele trebuie incluse în alimentație, dar cu moderație, mai ales pentru că îngrașă.

Nutriționistul Marius Călinici a spus pentru adevărul.ro care este cantitatea optimă de semințe de floarea-soarelui: "Consumul necontrolat de floarea soarelui distruge efectele benefice ale acizilor asupra inimii prin creşterea ponderală. O lingură de sâmburi într-o salată, categoric ameliorează calităţile nutriţionale ale preparatului. La fel, o lingură de sâmburi pe câţiva covrigi sau pe o pâine. Dacă se depăşeşte, însă, măsură, intervine valoarea calorică mare a acestor sâmburi. Toate aceste efecte benefice sunt valabile pentru seminţele crude. Prin prăjire, ele îşi diminuează o parte din proprietăţi, în special prin pierderea vitaminelor".

Citeste si: Alimente permise în post. Ce sa mananci in tipul postului

Semințele de floarea-soarelui previn osteoporoza, te calmează, ajută la curățarea și înfrumusețarea tenului, sunt un puternic antiinflamator. Condiția esențială: să fie crude și organice.

Galerie foto  Urmatorul articol
Clipul zilei pe WOWBIZ.RO:
Setari de confidentialitate