
kanald.ro
Venitul minim de incluziune. Cum se acordă acest ajutor și ce acte ai nevoie
Stiri
Venitul minim de incluziune. Iată totul despre noul ajutor pe care statul vrea să îl ofere românilor!
Venitul minim de incluziune. Statul român dorește să vină în sprijinul cetățenilor cu situații materiale precare. Vezi când ar putea fi acordat venitul minim de incluziune, dar și actele necesare pentru obținerea acestuia!
Statul român dorește să vină în sprijinul persoanelor cu situații materiale precare cu un nou proiect. Dacă va fi publicat în Monitorul Oficial, proiectul ar putea intra în vigoare începând cu anul 2024. Însă, să o luăm cu începutul.
În primul rând, ce ar presupune acest venit minim de incluziune. Ei bine, cetățenii români cu venituri mici, ce nu acoperă nivelul de trai minimal, pot primi un ajutor financiar compus din ajutorul de incluziune și ajutorul pentru familia cu copii.
Venitul minim de incluziune. Cum se acordă acest ajutor și ce acte ai nevoie
Citeste si: Pensii 2023. Cu cât crește punctul de pensie de la începutul anului viitor
Valoarea maximă a ajutorului de incluziune este de 275 de lei pe lună, pe membru de familie. Excepție fac persoanele singure cu vârsta de cel puțin 65 de ani (400 de lei pe lună).
Ajutorul pentru familia cu copii va fi în funcție de structura acesteia, venituri lunare și număr de copii. Avocatnet.ro notează un cuantum maxim în jurul sumei de 480 de lei.Totodată, menționăm că persoanele care se încadrează în venitul amintit, dar au în proprietate, închiriere, comodat ori altă formă de deținere unul sau mai multe bunuri, nu vor putea beneficia de ajutor, scrie aceeași sursă citată. Dintre bunuri amintim clădiri, altele decât locuința de domiciliu, dar și terenuri.
Citeste si: Minivacanță de 5 zile în decembrie 2022! Guvernul face punte între 1 decembrie și weekend
Venitul minim de incluziune poate fi solicitat în baza unei cereri și a unei declarații pe propria răspundere, ce vor fi depuse la serviciul public de asistență socială din cadrul primăriei de domiciliu. Astfel, prin intermediul declarației pe propria răspundere, autoritățile vor lua la cunoștință informații legate de venitul total al persoanei singure ori familiei realizat în luna precedentă, dar și alte informații de interes (modul în care se face încălzirea locuinței, enumerarea bunurilor
deținute).Totodată, avocatnet.ro notează că la completarea celor două documente, solicitantul ajutorului trebuie să semneze un angajament de plată, în cazul în care se vor constata plăți acordate necuvenit. După depunerea actelor, autoritățile legitime vor verifica veridicitatea informațiilor, iar în termen de cinci zile vor informa persoana singură/familia cu privire la decizia luată.