5 sfaturi ca să te trezești mai ușor dimineața - Cum să fii fresh și plin de energie la prima oră

5 sfaturi ca să te trezești mai ușor dimineața. Ce trebuie să faci ca să fii fresh și plin de energie la prima oră.

Distribuie pe:

Autor: R.L.

5 sfaturi ca să te trezești mai ușor dimineața

Ca să te trezești mai ușor dimineața și să nu te simți ca lovit de tren atunci când ajungi la birou sau la școală, trebuie să ții cont de anumite trucuri. 5 sfaturi ca să te trezești mai ușor dimineața. Ce poți să faci ca la primele ore ale zilei să fii fresh și plin de energie?

Nu toată lumea reușește să se trezească ușor atunci când alarma anunță că a venit vremea să te dai jos din pat. Pentru mulți e un chin să se ridice din așternuturi, să meargă la baie și să se pregătească să iasă din casă pentru o nouă zi de activitate. Iar obiceiul de a apăsa butonul de snooze și a amâna cu câteva minute momentul nu face decât ca trezirea propriu-zisă și ridicarea din pat să devină și mai grele.

Citeste si: CEAIURI bune pentru SOMN: Ce să bei înainte de culcare ca să adormi instant

Citeste si: Remedii pentru insomnie. Ce alimente te ajuta sa dormi liniștit

Cel mai bine e ca atunci când sună alarma prima oară să te și pui în mișcare. Explicația specialiștilor e simplă: un ciclu normal de somn la adulți durează între 90 și 110 minute. Odată ce alarma a sunat și ți-a întrerupt ciclul de somn în care te aflai, dacă o amâni și adormi la loc, intri într-un alt ciclu de 90-110 minute. Dacă ai dat snooze, iar alarma sună iar peste 10-15 minute, vei fi fără vlagă și irascibil. Dacă te trezești la momentul nepotrivit al unui ciclu de somn, atunci ești și mai obosit și mai lipsit de energie.

5 sfaturi ca să te trezești mai ușor dimineața. Cum să fii plin de energie la prima oră

Ca să te poți trezi mai ușor dimineața trebuie să îți creezi niște obiceiuri pe care să le respecți în fiecare zi. Adaptează-ți activitățile de dimineață în funcție de program și preferințe, dar ține cont că e nevoie de un ritual de la care să nu te abați după o zi, două, trei, indiferent cât ți-ar fi de greu. Specialiștii susțin că e nevoie ca o activitate să fie repetată între 21 și 30 de ori ca să devină un obicei. Un motiv în plus să respecți programul pe care îl stabilești chiar și atunci când simți că poți trișa, spre exemplu în weekenduri, când ai putea totuși să dormi până mai târziu.

5 sfaturi ca să te trezești mai ușor dimineața:

1. Culcă-te și trezește-te la aceleași ore. Pune-te la somn la aceeași oră în fiecare seară, chiar dacă uneori simți că ești mai obosit iar alteori ai mai putea rezista câteva ore până când să ajungi în dormitor. Aceeași regulă este valabilă și dimineața: Stabilește o oră la care TREBUIE să te ridici din pat și nu te abate de la acest obicei. Pentru ca organismul tău să se adapteze, e nevoie să intre într-o rutină atât seara, la culcare, cât și dimineața, la trezire. (Vezi și: Remedii utile cand te trezesti cu gatul intepenit

2. Nu da snooze. Renunță la obiceiul de a amâna alarma dimineața. Organismul tău va refuza să se mobilizeze și să se ridice din pat dacă știe că mai poate prinde chiar și doar câteva minute de somn în plus după ce vei apăsa butonul snooze.

3. Bea apă. Imediat ce te ridici din pat, pe stomacul gol, bea un pahar de apă. Nu doar că te va ajuta să te trezești mai bine, ci are și beneficii pentru sănătate, japonezii fiind de părere că este un obicei care tratează anumite boli. Apa băută la prima oră te ajută să ai mai multă energie, să elimini toxinele acumulate de-a lungul nopții în organism, să arzi grăsimile și să stimulezi tranzitul intestinal.

5 sfaturi ca sa te trezesti mai usor dimineata
 

4. Deschide fereastra. Asigură-te de cu seară că ai tras draperiile și că lași lumina naturală să intre în camera în care dormi. Imediat ce te trezești, uită-te către lumina care bate în dormitor. Ridică-te din pat apoi și deschide fereastra. Aerul rece nu doar că te va trezi mai bine, ci îți va da și un boost de energie.

5 sfaturi ca sa te trezesti mai usor dimineata
 

5. Fă mișcări de stretching. Nu e nevoie să execuți o rutină completă de 10-15 chiar 30 de minute de exerciții de dimineață. Câteva mișcări de stretching sunt suficiente, mai ales dacă nu ești o fire sportivă, care să se dea în vânt după antrenamente solicitante la prima oră a dimineții. Te vei dezmorți după o noapte în care poate ai dormit în aceeași poziție, îți vei pune sângele în mișcare, îți vei crește mobilitatea și te vei simți mai energic și mai pregătit să începi o nouă zi.

 

 

 

Acestea sunt doar 5 sfaturi care te vor ajuta să te trezești mai ușor dimineața. Cu siguranță poți include și alte activități în rutina ta de dimineață, orice îți face plăcere și te ajută să fii fresh și plin de energie la prima oră: amână folosirea telefonului mobil și a altor device-uri cât timp ești încă în pat, folosește uleiuri esențiale pentru aromaterapie (uleiul esențial de mentă stimulează circulația sângelui, concentrarea și te ajută să te trezești mai ușor) sau fă un duș.

Galerie foto  Urmatorul articol
Clipul zilei pe WOWBIZ.RO:
Setari de confidentialitate