WowNews logo WOWnews
Stories
Imagine cu caracter ilustrativ

Imagine cu caracter ilustrativ

Bani

Bani rambursați pentru pasagerii zborurilor anulate sau întârziate. Cum poți primi suma cheltuită înapoi dacă te afli în una dintre aceste situații?

În ce condiții poți să primești despăgubiri pentru zborurile anulate sau întârziate?

Nu mai încape îndoială faptul că una dintre cele mai mari temeri atunci când planifici o călătorie cu avionul este anularea sau întârzierea zborului. Cu toate acestea, pasagerii trebuie să știe că pot primi bani din partea companiilor aeriene în cazul în care se confruntă cu una dintre aceste situații.

Bani înapoi pentru pasagerii cu zboruri anulate sau întârziate

Chiar dacă este o situație prin care nimeni nu ar vrea să treacă, pasagerii trebuie să ia în cacul faptul că primesc despăgubiri din partea companiilor.

Există o legislație clară, însă suma depinde de mai multe criterii.

Citeste si: Substanța care ar fi ucis-o, de fapt, pe Andreea Cuciuc! Mama fetei aruncă bomba, la aproape un an de la moartea ei- kfetele.ro

Mai precis, Regulamentul (CE) 261/2004 stabilește prevede reguli stricte privind compensațiile pentru zborurile care au fost anulate sau întârziate. Este bine de știut faptul că se aplică zborurilor care pleacă din orice aeroport din Uniunea Europeană, dar și zborurilor operate de companii aeriene din Umiune care vin în Europa din alte țări, doar dacă pasagerii nu au primit deja compensații sau ajutor în acele țări.

Citește și: Ajutor din partea primăriei pentru brăilenii afectați de explozia devastatoare de noaptea trecută! Oamenii rămași fără locuințe vor fi cazați la hotel: „Este obligatoriu să oferim condiții decente”

Există totuși mai multe criterii, legate de distanța zborului. Astfel, pentru zboruri de până la până la 1.500 km, compensația este de 250 de euro. Dacă zborul depășește 1.500 km în UE sau este între 1.500 și 3.500

km în afara UE, compensația este de 400 de euro. Totuși, dacă vorbim de călătorii mai lungi, de peste 3.500 de km, atunci compensația ajunge la 600 de euro.

Trebuie luat în calcul și faptul că orice companie aeriană poate reduce această sumă cu 50% în cazul în care oferă un zbor alternativ care ajunge cu o întârziere sub 2 ore pentru zboruri scurte, sub 3 ore pentru zboruri medii sau sub 4 ore pentru zboruri mai lungi.

Imagine cu caracter ilustrativ

Imagine cu caracter ilustrativ

[Sursa foto: Pexels.com]

Citește și: Cine sunt românii care vor primi o sumă importantă din partea statului în următoarele zile! Anunțul pe care mulți îl așteptau

Cazurile în care compania nu oferă compensațiile

Sunt mai multe cazuri în care companiile nu sunt nevoite să plătească aceste compensații. Mai exact, dacă te informează cu cel puțin două săptămâni înainte de zbor sau, în cazul unei anunțări între două săptămâni și o săptămână înainte, dacă îți oferă un alt zbor care ajunge cu o întârziere mai mică de 4 ore.

Citeste si: Noi reguli de acordare a biletelor de tratament pentru pensionari în 2025: Cât costă un sejur în principalele stațiuni din țară- kanald.ro

Citeste si: Corneliu Botgros face DECLARAȚIA care zguduie tot showbizul! A ținut totul în el, până n-a mai putut. Ce a trăit l-a dus direct la psiholog: "Am încercat să evit toate astea". Ce NU s-a spus niciodată despre divorțul de Adriana Ochișanu- radioimpuls.ro

Citește și: Familia românilor morți în inundațiile din Valencia, despăgubită de statul spaniol! Câți bani ar putea primi rudele lor îndoliate în urma tragediei

Dacă anunțul se face cu mai puțin de o săptămână înainte, compania nu va plăti compensația dacă îți oferă un zbor care ajunge cu o întârziere mai mică de 2 ore. La fel se întâmplă și dacă întârzierea sau anularea sunt cauzate de fenomene meteorologice sau condiții de securitate.

Imagine cu caracter ilustrativ

Imagine cu caracter ilustrativ

[Sursa foto: PixaBay]