
kanald.ro
Actualitate
Ce trebuie să facem dacă primim facturi mari la energie. Un oficial ANRE explică ce trebuie să facă românii.
Tot mai mult români se plâng de facturi mari la energie electrică. Un bucureștean a primit o factură de aproape 6.000 de lei pentru trei luni pentru o locuință în care nu stă nimeni. Zoltan Nagy-Bege, vicepreşedintele ANRE, a explicat ce trebuie să facem în cazul în care primim facturi uriașe la energie.
Vicepreședintele ANRE a explicat care sunt pașii de urmat de românii care primesc facturi mari la energie electrică.
„Primul pas este să solicite informații, detalii de la furnizor. Dacă cineva are o neclaritate în privința conținutului facturii, trebuie să solicite clarificări de la furnizor, iar furnizorul are obligația să-i răspundă în maximum 15 zile. Și poate să solicite și suspendarea termenelor de plată în acest caz.
După cele 15 zile de răspuns în care furnizorul e obligat să dea explicații și nu a primit, se poate adresa Autorității și vom analiza absolut toate situațiile – și avem destul de multe plângeri, din păcate, în cursul acestui an. Majoritatea sunt deja soluționate, am găsit problemele. Foarte multe cazuri se rezolvă prin sesizarea la furnizor. Pentru că și furnizorul își dă seama că cineva a comis o eroare. Hai să fim serioși, în aceste cazuri când sunt valori aberant de mari, în majoritatea cazurilor e vorba de o eroare.
Dacă nu se rezolvă după primul pas, se implică autoritatea și în foarte multe cazuri chiar aplicăm amenzi pentru furnizori dacă au încălcat vreo reglementare”, a explicat vicepreşedintele ANRE, la Digi 24.
ANRE are un proiect care prevede compensarea consumatorilor cărora nu le sunt citite la timp contoarele.
Citeste si: Scumpiri în cascadă pentru români. Ce urmează după facturile uriașe la energie și gaze
„Bănuiesc că în cazul în care nu vorr citi un milion de contoare și au de plătit 100 de milioane de lei, deja o să-i coste și o să fie preocupați.
Citeste si: Cum putem reduce consumul de curent, în condițiile în care au crescut facturile la energia electrică
Dar fiecare consumator are dreptul de a citi contorul și de a transmite indexul contorului în fiecare lună. Pe factură trebuie să fie un număr de telefon dedicat pentru autocitire, un interval de timp care nu poate să fie mai scurt de 5 zile în care orice client poate să sune, să se identifice și să comunice indexul. Acest lucru se poate face și prin aplicațiile pe care pun la dispoziție majoritatea furnizorilor. Furnizorul este obligat să factureze pe această citire”, a mai adăugat oficialul ANRE, pentru DIGI 24.