Cum prepari terciul de ovaz pentru o digestie buna

In sezonul rece, un bol cu terci de ovaz este un mic dejun care se potriveste mult mai bine decat variante pe care le alegem vara, precum smoothie sau iaurt.

Cum prepari terciul de ovaz pentru o digestie buna
Cum prepari terciul de ovaz pentru o digestie buna
Autor: R.L.

In articol:

Cum prepari terciul de ovaz pentru o digestie buna
Cum prepari terciul de ovaz pentru o digestie buna
 

Dar la fel ca in cazul altor cereale, exista o anumita confuzie in ceea ce priveste ovazul si beneficiile sale pentru sanatate.

Este ovazul nociv pentru sanatate?

Raspunsul clar si raspicat al nutritionistilor este „Nu”.

De fapt, taratele de ovaz sunt bogate in fibre solubile care incetinesc digestia, te ajuta sa te simti satula pentru o perioada mai lunga de timp si mentin un nivel constant al energiei. Un alt beneficiu este acela ca ovazul poate sa scada nivelul colesterolului „rau” LDL. Fulgii de ovaz sunt cereale integrale, ceea ce inseamna ca sunt bogati in fibre si ajuta digestia.

Citeste si: 5 variante de mic-dejun sănătos pentru copii

Citeste si: Vestea tristă a dimineții. Din păcate, Alexandru Arșinel...- bzi.ro

Citeste si: Dietă diabet. Ce alimente poți consuma dacă suferi de diabet

Citeste si: Program de detoxifiere! Ce să mănânci timp de 10 zile

In afara de fibre, ovazul contine proteine si numeroase vitamine si minerale, printre care magneziu, vitamina B1, mangan si zinc.

In plus, consumul regulat de terci de ovaz a fost asociat cu scaderea riscului de afectiuni cardiace si diabet de tip 2.

Te ingrasi daca mananci terci de ovaz?

Poate ai auzit ca terciul de ovaz contribuie la cresterea in greutate, insa adevarul este ca ovazul poate fi o parte importanta a unei diete sanatoase fara sa duca la cresterea in greutate. „Orice aliment, consumat in exces, poate sa contribuie la cresterea in greutate, dar terciul de ovaz nu se numara printre alimentele care sunt responsabile pentru acumularea kilogramelor in

plus”, declara dieteticiana Julie Cunningham pentru byrdie.com. Fibrele sanatoase mentionate mai sus joaca un rol important din acest punct de vedere. „Pentru ca fulgii de ovaz contin multe fibre, o persoana se va satura inainte de a consuma o cantitate prea mare de calorii din ovaz”, adauga specialista.

Citeste si: Alimente bogate in proteine pentru vegetarieni: ce sa mananci daca esti vegetarian

In plus, ovazul se digera lent si iti ofera senzatie de satietate pentru o perioada mai lunga de timp comparativ cu alte alimente. Citește mai mult pe andreearaicu.ro

Distribuie pe:
Urmatorul articol
Abonează-te pe

Citește și:

Adevărul despre BROCCOLI: când e TOXIC și îți pune în pericol sănătatea

Ce este marțipanul de fapt și ce conține - Adevărul despre pasta de pe torturi pe care toată lumea o mănâncă

Cum recunoști roșiile toxice. Ce trebuie să verifici neapărat înainte să le mănânci

2022 va fi un an plin de SUCCES pentru tine!

Avem restricții de Sărbători? Raed Arafat a zis clar pentru toată România

SMILEY se desparte de Gina Pistol! A aflat ce a făcut aceasta ca să devină prezentatoare la Antena 1! ESTE SCANDAL IMENS!

Dezvăluirile care au cutremurat lumea sportului! ”M-am gândit la sinucidere, am avut şi nebunia asta în cap”

Mister elucidat! Anamaria Prodan a aflat cine ”a scăpat” pozele cu ea dezbrăcată: ”Va plăti. În timp foarte, foarte scurt”

Clipul zilei pe WOWBIZ.RO:
Cookies